Infostart.hu
eur:
388.56
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Facebook/Józsefvárosi Önkormányzat

Újabb kerületben csillapítják szuperblokkal a forgalmat, a Magyar Autóklub tiltakozik

Az önkormányzat célja, hogy élhetőbbek és biztonságosabbak legyenek Józsefváros utcái a helyi lakosok számára – ezzel indokolta a VIII. kerület vezetése a Magdolna negyedben bevezetett új forgalmi rendet. Hasonló változások történtek Erzsébetvárosban is, amelyek azonban a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint valójában nem csillapítják a forgalmat, hanem nagy kerülőket kell tenniük az autósoknak.

Új forgalmi rend lépett érvénybe a VIII. kerületi Magdolna negyedben, ahol október 25-e óta a mellékutcákba csak a helyi forgalom hajthat be. A Magdolna utcában három kereszteződés is átalakult és gépjárművel nem keresztezhető. A csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeztek ki, amelyek a kerékpárosok és a gyalogosok áthaladását teszik lehetővé.

Rádai Dániel VIII. kerületi alpolgármester azt mondta az InfoRádióban, hogy az elmúlt időszakban Középső-Józsefvárosban rengeteg lakossági panasz érkezett az átmenő forgalom, a száguldozás, a gyorshajtás és több baleset miatt. Hozzátette:

a forgalomcsillapításnak köszönhetően körülbelül négyezer átmenő autó tűnt el a negyedből.

Mint fogalmazott, bizonyos józsefvárosi utcák szerkezete és maga a helyi hálózat olyan formájú, hogy megnehezítette az áthajtást, az átmenő forgalomnak „keringeni kellett”. Emiatt döntött úgy az önkormányzat, hogy a bécsi és a barcelonai példát követve szuperblokkot alakít ki, jelentősen csillapítva ezzel a forgalmat, azaz nem lehet gépjárművel végighaladni egy-egy utcán. Rádai Dániel megjegyezte: hasonló változásokat vezettek be Erzsébetvárosban is, ahol „szembeforgatták az utcákat”.

Az alpolgármester ugyanakkor megerősítette: az érintett zónákba bárki behajthat. A céljuk, hogy az átmenő forgalom ne hajtson be a sűrűn lakott övezetbe. Korábban már a főváros más kerületeiben is bevezettek forgalomcsillapító intézkedéseket. Niedermüller Péter erzsébetvárosi polgármester szintén azzal indokolta döntésüket, hogy szeretnék megkönnyíteni a VII. kerületben élők közlekedését és parkolását.

„Egy olyan közlekedési rendet dolgoztunk ki a fővárossal és a Budapest Közúttal közösen, amely jelentős mértékben korlátozza Belső-Erzsébetvárosban az átmenő forgalmat, miközben a lakosoknak igyekszik a kedvére tenni és könnyebben lehet autózni” – magyarázta Niedermüller Péter.

A VII. kerületi polgármester jelezte: az intézkedésnek köszönhetően a nem ott lakó emberek által vezetett autók átmenő forgalma jelentős mértékben csökkent. Áthajtási pontokat alakítottak ki, ahol csak a VII. kerületi lakosok közlekedhetnek – amennyiben van parkolási engedélyük.

Az Autóklub szerint hatástalanok az intézkedések

Kovács Kázmér szakjogász, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke már a bejelentéskor bírálta a VII. kerületi intézkedéseket. „Kontraproduktív, amit a VII. kerületben csinálnak azzal, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni. Nemrég magam is megpróbáltam a VII. kerületben egy bizonyos pontot elérni, és kétszeres távolságot kellett megtenni ahhoz, hogy elérhessem” – mondta.

Kovács Kázmér hatástalannak tartja az új forgalmi rend bevezetését az érintett kerületekben.

„Ez nem csillapítja a forgalmat, hanem növeli, mert kerülőkkel lehet ugyanazt az úti célt elérni”

– fejtegette.

A szakjogász szerint nem lehet valamennyi olyan útvonalon, ahol nincs közösségi közlekedés, 30 km/órás sebességkorlátozást bevezetni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 05:32
×
×
×
×