Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Facebook/Józsefvárosi Önkormányzat

Újabb kerületben csillapítják szuperblokkal a forgalmat, a Magyar Autóklub tiltakozik

Az önkormányzat célja, hogy élhetőbbek és biztonságosabbak legyenek Józsefváros utcái a helyi lakosok számára – ezzel indokolta a VIII. kerület vezetése a Magdolna negyedben bevezetett új forgalmi rendet. Hasonló változások történtek Erzsébetvárosban is, amelyek azonban a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint valójában nem csillapítják a forgalmat, hanem nagy kerülőket kell tenniük az autósoknak.

Új forgalmi rend lépett érvénybe a VIII. kerületi Magdolna negyedben, ahol október 25-e óta a mellékutcákba csak a helyi forgalom hajthat be. A Magdolna utcában három kereszteződés is átalakult és gépjárművel nem keresztezhető. A csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeztek ki, amelyek a kerékpárosok és a gyalogosok áthaladását teszik lehetővé.

Rádai Dániel VIII. kerületi alpolgármester azt mondta az InfoRádióban, hogy az elmúlt időszakban Középső-Józsefvárosban rengeteg lakossági panasz érkezett az átmenő forgalom, a száguldozás, a gyorshajtás és több baleset miatt. Hozzátette:

a forgalomcsillapításnak köszönhetően körülbelül négyezer átmenő autó tűnt el a negyedből.

Mint fogalmazott, bizonyos józsefvárosi utcák szerkezete és maga a helyi hálózat olyan formájú, hogy megnehezítette az áthajtást, az átmenő forgalomnak „keringeni kellett”. Emiatt döntött úgy az önkormányzat, hogy a bécsi és a barcelonai példát követve szuperblokkot alakít ki, jelentősen csillapítva ezzel a forgalmat, azaz nem lehet gépjárművel végighaladni egy-egy utcán. Rádai Dániel megjegyezte: hasonló változásokat vezettek be Erzsébetvárosban is, ahol „szembeforgatták az utcákat”.

Az alpolgármester ugyanakkor megerősítette: az érintett zónákba bárki behajthat. A céljuk, hogy az átmenő forgalom ne hajtson be a sűrűn lakott övezetbe. Korábban már a főváros más kerületeiben is bevezettek forgalomcsillapító intézkedéseket. Niedermüller Péter erzsébetvárosi polgármester szintén azzal indokolta döntésüket, hogy szeretnék megkönnyíteni a VII. kerületben élők közlekedését és parkolását.

„Egy olyan közlekedési rendet dolgoztunk ki a fővárossal és a Budapest Közúttal közösen, amely jelentős mértékben korlátozza Belső-Erzsébetvárosban az átmenő forgalmat, miközben a lakosoknak igyekszik a kedvére tenni és könnyebben lehet autózni” – magyarázta Niedermüller Péter.

A VII. kerületi polgármester jelezte: az intézkedésnek köszönhetően a nem ott lakó emberek által vezetett autók átmenő forgalma jelentős mértékben csökkent. Áthajtási pontokat alakítottak ki, ahol csak a VII. kerületi lakosok közlekedhetnek – amennyiben van parkolási engedélyük.

Az Autóklub szerint hatástalanok az intézkedések

Kovács Kázmér szakjogász, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke már a bejelentéskor bírálta a VII. kerületi intézkedéseket. „Kontraproduktív, amit a VII. kerületben csinálnak azzal, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni. Nemrég magam is megpróbáltam a VII. kerületben egy bizonyos pontot elérni, és kétszeres távolságot kellett megtenni ahhoz, hogy elérhessem” – mondta.

Kovács Kázmér hatástalannak tartja az új forgalmi rend bevezetését az érintett kerületekben.

„Ez nem csillapítja a forgalmat, hanem növeli, mert kerülőkkel lehet ugyanazt az úti célt elérni”

– fejtegette.

A szakjogász szerint nem lehet valamennyi olyan útvonalon, ahol nincs közösségi közlekedés, 30 km/órás sebességkorlátozást bevezetni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×