eur:
400.56
usd:
372.12
bux:
92087.59
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Kamionok várakoznak a csanádpalotai magyar-román autópálya-határátkelőhely közelében, az M43-as autópályán 2020. március 20-án. Ezen a napon tizenkét órásra nőtt a kamionok várakozási ideje, a várakozásra kényszerülő árufuvarozóknak a rendőrök és a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak. Több mint 35 kilométeres kamionsor alakult ki a Romániába tartó tehergépjárművekből.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Emelkedik az útdíj, újra elszállhatnak a bolti árak

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az inflációt követő intézkedés, hogy ősztől megemelkedik az útdíj. A Magyar Fuvarozók Egyesülete pedig azt közölte, hogy ezzel akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tárgyalni szeretne az Építési és Közlekedési Minisztériummal az útdíjrendszerről, valamint a jövedéki adóra vonatkozó szabályok felülvizsgálatáról. A szervezet közölte: októbertől 7300 kilométernyi magyar úthálózaton 17,6 százalékkal emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben, továbbá az útdíjrendszer 2024. január 1-jei átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, aminek következtében

a magyar útdíj lehet az egyik legdrágább egész Európában.

A kormány tájékoztatása szerint a díjak meghatározása a jogszabálynak megfelelően követi az inflációt. Árvay Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője úgy nyilatkozott az RTL Híradónak, hogy akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban, mivel januártól még magasabb lehet a díjazás az EU-s környezetvédelmi szigorítások miatt.

Árvay Tibor úgy látja, az áthárított költségek veszélyeztetik azon kormányzati célokat is, amelyek szerint egy számjegyű inflációt szeretnének 2023 végére.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az útdíjból szerzett bevétel fontos forrás, ebből fedezik az utak megőrzését, kijavítását és a biztonságos közlekedés biztosítását.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára arról beszélt az ATV Start című műsorában, hogy az októberi 17,6 százalékos áremeléssel dobogós helyen lesz Magyarország Európában. Hozzátette: nincs olyan szolgáltatás vagy termék, aminek ne lenne része a fuvarozás.

Az útdíjak emelésének költségét várhatóan át fogják hárítani a vállalkozások a fogyasztókra.

Tendenciának számít, hogy csökken a magyar fuvarozók piaci részaránya itthon és nemzetközi szinten is. „A megbízónak érdeke a minél nagyobb profit, tehát azt fogja választani, aki jobb árat tud mondani” – mondta az ügyvezető főtitkár.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
AI- és autóipari para húzza lefelé a tőzsdéket

AI- és autóipari para húzza lefelé a tőzsdéket

Újra lefordultak tegnap az amerikai tőzsdék, az esésben a technológiai cégek részvényei és a fantasztikus hetes papírok álltak az élen, a befektetők egyrészt az AI kapcsolt sztorikban értékelik újra, hogy mekkora kereslet lehet egyrészt az adatközpontok iránt, másrészt a végső felhasználók mennyire hajlandóak fizeni az AI szolgáltatásokért, emiatt esett nagyot az Nvidia, a Meta, az Alphabet és a Microsoft, de a befektetők Donald Trump autóipari vámjainak negatív hatásait is árazták, nagyot esett a Tesla, és ma reggel az ázsiai tőzsdéken is gyengén teljesítettek az autóipari részvények.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×