Infostart.hu
eur:
381.86
usd:
327.7
bux:
109447.22
2025. december 5. péntek Vilma
Kamionok várakoznak a csanádpalotai magyar-román autópálya-határátkelőhely közelében, az M43-as autópályán 2020. március 20-án. Ezen a napon tizenkét órásra nőtt a kamionok várakozási ideje, a várakozásra kényszerülő árufuvarozóknak a rendőrök és a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak. Több mint 35 kilométeres kamionsor alakult ki a Romániába tartó tehergépjárművekből.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Emelkedik az útdíj, újra elszállhatnak a bolti árak

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az inflációt követő intézkedés, hogy ősztől megemelkedik az útdíj. A Magyar Fuvarozók Egyesülete pedig azt közölte, hogy ezzel akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tárgyalni szeretne az Építési és Közlekedési Minisztériummal az útdíjrendszerről, valamint a jövedéki adóra vonatkozó szabályok felülvizsgálatáról. A szervezet közölte: októbertől 7300 kilométernyi magyar úthálózaton 17,6 százalékkal emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben, továbbá az útdíjrendszer 2024. január 1-jei átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, aminek következtében

a magyar útdíj lehet az egyik legdrágább egész Európában.

A kormány tájékoztatása szerint a díjak meghatározása a jogszabálynak megfelelően követi az inflációt. Árvay Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője úgy nyilatkozott az RTL Híradónak, hogy akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban, mivel januártól még magasabb lehet a díjazás az EU-s környezetvédelmi szigorítások miatt.

Árvay Tibor úgy látja, az áthárított költségek veszélyeztetik azon kormányzati célokat is, amelyek szerint egy számjegyű inflációt szeretnének 2023 végére.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az útdíjból szerzett bevétel fontos forrás, ebből fedezik az utak megőrzését, kijavítását és a biztonságos közlekedés biztosítását.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára arról beszélt az ATV Start című műsorában, hogy az októberi 17,6 százalékos áremeléssel dobogós helyen lesz Magyarország Európában. Hozzátette: nincs olyan szolgáltatás vagy termék, aminek ne lenne része a fuvarozás.

Az útdíjak emelésének költségét várhatóan át fogják hárítani a vállalkozások a fogyasztókra.

Tendenciának számít, hogy csökken a magyar fuvarozók piaci részaránya itthon és nemzetközi szinten is. „A megbízónak érdeke a minél nagyobb profit, tehát azt fogja választani, aki jobb árat tud mondani” – mondta az ügyvezető főtitkár.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 5. 10:02
×
×
×
×