eur:
406.93
usd:
380.57
bux:
76250.51
2024. november 8. péntek Zsombor
Ütközésben összeroncsolódott személygépkocsi az Árpád hídon 2023. július 1-jén. Eddig tisztázatlan körülmények között egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Tüntetés az Árpád hídon történt gázolás miatt

Július 10-én tartották volna a „Happy Mass a Váci úton 2023” eseményt, viszont az Árpád hídi halálos baleset után az örömtekerésből tüntetés lett.

A szervezők a demonstráció leírásában közölték, hogy ezzel akarják felhívni a figyelmet arra, hogy a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket.

A tüntetés 17.30-as kezdése előtt már negyed 6 óta tartott a gyülekezés a Serfőző utca és Árpád fejedelem útja kereszteződésnél, ahol június 16-án egy szabályosan kerékpározó férfit gázoltak el a bringaúton. A menet tagjai az Árpád hídon a nyolc nappal korábban történt baleset helyszínén megállnak egy megemlékezés erejéig.

Frissítés: a menet 18 óra előtt a budai hídlábnál:

Forrás: Infostart
Forrás: Infostart
Forrás: Infostart
Forrás: Infostart

A megemlékezés után a következő megálló a rendőrpalota (Árpád híd pesti hídfő), ahol átadják a követeléseiket az Országos Rendőr-főkapitányság vezetőjének. Ezek a következők:

  • Sokkal több sebességellenőrző berendezést!
  • 365 napos, folyamatos sebességmérést, ne csak kampányokat!
  • A sebességmérés célja ne annak megvalósulása, hanem a gyorshajtás radikális visszaszorítása legyen! Nem az autóvezetők ellen, hanem az élet védelmében történik, így minden hatásos mérési módszer legyen bevett és engedélyezett!
  • Alkalmazzák az ebben sikeres európai országok példáit és módszertanait!
  • Vezessék be az átlagsebesség-mérést!
  • Radikálisan emeljék meg a bírságokat!
  • A rendőrség 2023. október 1-jéig határozza meg a rövid-, közép- és hosszútávú balesetszám-csökkentési vállalásait!
  • Ezek meghatározásában és számonkérésében működjön együtt az autós, kerékpáros és gyalogos és más érintett civil szervezetekkel!
  • A meghatározott célok teljesüléséről publikáljon éves jelentéseket, majd társadalmi egyeztetést követően hozza meg a szükséges újabb intézkedéseket!
  • Minden egyes halálos balesetet kövessen mélyelemzés, eredményük legyen nyilvános, és épüljön be az intézkedésekbe!
  • A baleseti adatok kezelése legyen nyilvánosan hozzáférhető, könnyen kereshető és kutatható!
  • Számolják fel az utcai autóversenyeket
  • Szűrjék ki és vonják ki a forgalomból a versenyautóvá tuningolt járműveket!
  • Mérjék a zajszinteket közúti ellenőrzéskor!
  • Ösztönözzék a lakossági bejelentéseket és támaszkodjanak azokra!
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Ursula von der Leyennel, az Európai Bizottság elnökével és Charles Michellel, az Európai Tanács elnökével tartott közös sajtótájékoztatót a miniszterelnök az Európai Unió állam- és kormányfőinek budapesti informális ülése után.

Harminc éve a tőzsdén: sikert sikerre halmozott a Richter

Magyarország legnagyobb, hazai központú gyógyszeripari vállalata az elmúlt három évtizedben belföldön és a nemzetközi piacokon is kiemelkedő sikereket ért el, melyekhez a tőzsdei jelenlét is nagymértékben hozzájárult. Orbán Gábor vezérigazgató az InfoRádióban elmondta: a tőzsdén való megjelenésükkel létrejött egy erős, biztos tulajdonosi szerkezet, ami az alapja volt annak, hogy be tudjanak kapcsolódni a globális értékláncba.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.11. hétfő, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
Nagyobb bajban van a világ, mint korábban gondolták: új elemzés látott napvilágot

Nagyobb bajban van a világ, mint korábban gondolták: új elemzés látott napvilágot

A központi bankok hálózatának új elemzése szerint az éghajlatváltozás okozta fizikai sokkok várhatóan jelentős mértékben, akár harmadával is csökkenthetik a globális gazdasági növekedést. A Network for Greening the Financial System (NGFS) legfrissebb jelentése rávilágít arra, hogy az éghajlati kockázatok gazdasági hatásai sokkal súlyosabbak lehetnek, mint azt korábban feltételezték - írta meg a The Guardian.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×