eur:
391.07
usd:
366.54
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
Video wall with small screens digital concept
Nyitókép: Vertigo3d/Getty Images

Ez már nem a fiatalok játéka: hódít itthon a streaming

Már több mint 2,3 millió magyarnak van hozzáférése valamilyen streamingszolgáltatáshoz – derül ki a GKID legfrissebb adataiból. A népszerűség oka elsősorban a reklámmentesség, a klasszikus televíziózás visszaszorulásától egyelőre azonban nem kell tartani.

A GKID (korábbi nevén GKI Digital) kutatásának egyik legfontosabb megállapítása, hogy a streaminghasználati szokások kezdenek átalakulni, és egyre népszerűbb ez a fajta tartalomfogyasztás a magyar lakosság körében: 2023 nyarának elején már több mint 2,3 millió fő volt, aki hozzáfért legalább egy szolgáltató kínálatához – ismertette Madar Norbert, a piackutató cég vezető tanácsadója és partnere, megjegyezve: korábbi méréseik alapján csak az elmúlt pár hónapban több mint 230 ezres bővülés volt megfigyelhető.

A GKID kutatása főként a használati szokásokra terjedt ki, illetve arra, hogy a nézők miért regisztrálnak egy platformra és kezdik el azt használni. Ennek alapján kijelenthető, hogy

a streaming egyik legfőbb vonzereje a reklámmentesség,

de nyilván a népszerű sorozatok és mozifilmek gyors, exkluzív hozzáférhetősége is komoly hívószó. "Nem véletlen, hogy a legtöbb új szolgáltató a piacon, egy-egy ismert névvel, hívócímmel próbálja becsalogatni a felhasználókat" – jegyezte meg a szakértő.

A felmérés alapján a streaming nem a fiatalok „játéka”, a 2,3 millió fős sokaságban a társadalom teljes demográfiai skálája megtalálható. Egyértelmű különbség érezhető viszont az előfizetés és a hozzáférés relációjában: előbbi gerincét a harmincas korosztály adja, az utóbbi esetben az előfizetőknek a családtagjai (szülők, nagyszülők) és barátai is megtalálhatók.

A GKID vezető tanácsadója az adatokat ismertetve elmondta: bár a tévéműsorok iránti igény (exkluzív show-műsorok, sorozatok, magazinműsorok és közvetítések) továbbra is erős, még a streamingfelhasználók körében is, a klasszikus, lineáris tévézésnek erős kihívója a streaming, hosszú távon pedig visszább is szoríthatja, de a tartalmak, amelyek a tévézés mozgatórúgói, továbbra is kelendők. Más kérdés, hogy idővel át fognak költözni az online térbe, hiszen nem véletlen, hogy egyre több kereskedelmi csatorna próbálkozik saját streamingszolgáltatással.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×