A GKID (korábbi nevén GKI Digital) kutatásának egyik legfontosabb megállapítása, hogy a streaminghasználati szokások kezdenek átalakulni, és egyre népszerűbb ez a fajta tartalomfogyasztás a magyar lakosság körében: 2023 nyarának elején már több mint 2,3 millió fő volt, aki hozzáfért legalább egy szolgáltató kínálatához – ismertette Madar Norbert, a piackutató cég vezető tanácsadója és partnere, megjegyezve: korábbi méréseik alapján csak az elmúlt pár hónapban több mint 230 ezres bővülés volt megfigyelhető.
A GKID kutatása főként a használati szokásokra terjedt ki, illetve arra, hogy a nézők miért regisztrálnak egy platformra és kezdik el azt használni. Ennek alapján kijelenthető, hogy
a streaming egyik legfőbb vonzereje a reklámmentesség,
de nyilván a népszerű sorozatok és mozifilmek gyors, exkluzív hozzáférhetősége is komoly hívószó. "Nem véletlen, hogy a legtöbb új szolgáltató a piacon, egy-egy ismert névvel, hívócímmel próbálja becsalogatni a felhasználókat" – jegyezte meg a szakértő.
A felmérés alapján a streaming nem a fiatalok „játéka”, a 2,3 millió fős sokaságban a társadalom teljes demográfiai skálája megtalálható. Egyértelmű különbség érezhető viszont az előfizetés és a hozzáférés relációjában: előbbi gerincét a harmincas korosztály adja, az utóbbi esetben az előfizetőknek a családtagjai (szülők, nagyszülők) és barátai is megtalálhatók.
A GKID vezető tanácsadója az adatokat ismertetve elmondta: bár a tévéműsorok iránti igény (exkluzív show-műsorok, sorozatok, magazinműsorok és közvetítések) továbbra is erős, még a streamingfelhasználók körében is, a klasszikus, lineáris tévézésnek erős kihívója a streaming, hosszú távon pedig visszább is szoríthatja, de a tartalmak, amelyek a tévézés mozgatórúgói, továbbra is kelendők. Más kérdés, hogy idővel át fognak költözni az online térbe, hiszen nem véletlen, hogy egyre több kereskedelmi csatorna próbálkozik saját streamingszolgáltatással.