Egyebek közt ez derült ki a felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített reprezentatív felmérésből.
A magyar autósok harmada gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál, 10 emberből 8 pedig úgy érzi, hogy általában maximális rálátással van a közlekedési helyzetekre, és elsősorban önmaga felelős azért, hogy autóvezetés közben veszélybe kerül-e.
A Cristo közlekedésbiztonsági kampányt indít a drivingcamp szakmai partnerségével, ami arra keresi a választ, hogy mi magyarázza a sokszor alaptalan, fals kontrollérzetet az autóvezetőkben, és milyen veszélyeket rejt, ha bátrabb manővereket is megengednek maguknak.
Habár a válaszadók 68 százaléka úgy érzi, általában vagy mindig maximális rálátással bír az adott szituációra az utakon. A sofőrök csupán 1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a többi autós soha nem tud számára meglepetést okozni.
A kutatás alapján a kevesebb mint egy éve vezetők kevésbé látják be a korlátiakat,
sok esetben hajlamosabbak olyan döntést hozni, ami azt feltételezi, ők befolyásolják a forgalmi helyzet kimenetelét.
Jelentősen befolyásolja a gondolkodást a gépkocsivezetők rutinja: a több mint 10 éve vezetők mintegy 40 százaléka gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál. Erre a csoportra jellemzőbb a kockázatvállalás is, ők például hajlamosabbak inkább gázt adni egy besorolni akaró jármű előtt, hogy az mögéjük kerüljön.
A felmérésre adott válaszok megerősítették azt is, hogy a versengő, esetenként agresszióhoz vezető közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, és ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék képességeiket: a férfi válaszadók 42 százaléka ítélte meg úgy, hogy jobban vezet az átlagosnál, a nőknél ez az arány csupán 22 százalék.
A felmérés eredményei szerint a legkevésbé megfontoltan a több mint 5 éve vezetők (de 60 év alattiak),
valamint azok a 18-39 év közöttiek vezetnek, akik az elmúlt egy évben kaptak jogosítványt.
A vezetéstámogató automatikába vetett bizalom is a fiatalabb korosztály körében bizonyult magasabbnak, ők azok, akik hajlamosabbak lehetnek nagyobb mértékben az autójukra bízni a vezetés közbeni biztonságot.
A sofőrök több mint fele (56 százalék) nem ért egyet azzal, hogy „túl sok a szabály, ezért azokat nem kell betartani, elég a rutinra bízni magunkat”. 12 százalékuk azonban egyetértett az állítással, ami azt mutatja, hogy sokan hajlamosak alulértékelni a közlekedési szabályokat.