"Bízom benne, hogy előbb-utóbb a városban döntéshozók és a városi közlekedésért felelős tisztségviselők rá fognak jönni, hogy az eddigiektől eltérő, más szemléletet kell képviselni" – mondta Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke.
A növekdés.hu portál megkeresésére elmondta: a háború sok mindent megváltoztatott, ezért most egy átmeneti időszakot élünk, de egyre nagyobb teret fog hódítani az fenntarthatóságot támogató elektromos hajtás."Nincs más választásunk, hisz
a városaink olyan terhelés alatt állnak a magas járműszám és a nagy fokú légszennyezettség miatt, hogy mondhatni: az utolsó pillanatban vagyunk".
– jelentette ki.
Hatala József szerint Budapesten ezt nem lehet kerületi szinten kezelni, mert "a szmogot nem érdeklik a kerülethatárok". A Magyar Autóklub már 2011-ben, az új újpesti székház építésekor elektromos töltőoszlopot telepített, és már több mint öt éve használnak elektromos segélyautókat, hogy környezetkímélő módon érkezzen segítség a bajba jutott közlekedőkhöz.
A klub elnöke szerint
lassan visszaköszön a régi Merkur-korszak, amikor esztendőket kellett várni az új kocsikra.
Emellett a Magyar Autóklub közös megállapodást írt alá a Jövő Mobilitása Szövetséggel. Így az Európai Unió törekvéseivel összhangban közösen segítik az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztését, elsősorban az elektromos autók és a mikromobilitási megoldások területén.