Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.75
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: MÁV

Már balesete is volt a tram-trainnek

Egyre gyakrabban jár Hódmezővásárhelyen a tram-train – legtöbbször nem is egy, hanem két szerelvénnyel is találkozhatnak a város lakói.

A tram-train próbajáratokon rója Hódmezővásárhely útjait, de a helyiek közül még nem mindenki tudja, merre is jár a villamos - például érint egy körforgalmat is -, továbbá hogy melyik helyszínen kinek van elsőbbsége.

"Meg kell szoknunk, hogy egy olyan jármű is rója az utakat, amellyel eddig nem lehetett Hódmezővásárhelyen találkozni" – mondta a delmagyar.hu beszámolója szerint Bánfi Balázs címzetes rendőr alezredes, a Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának megbízott vezetője pénteken, a rendőrség és a MÁV közös sajtótájékoztatóján, amit a Kálvin téri megállóban tartottak.

Jó tudni, a gyalogosoknak az átkelőn elsőbbségük van a villamossal szemben is - de ne legyenek figyelmetlenek!

"Javaslom, hogy vegyék fel a szemkontaktust a tram-train vezetőjével, ellenőrizzék, hogy megkapják-e az elsőbbséget és utána lépjenek az úttestre. A kerékpárosoknak a gyalogos átkelőn tolniuk kell a járművüket, ne próbálkozzanak meg azzal, hogy átsuhannak a jármű előtt, mivel a súlyából adódóan sokkal hosszabb fékúttal rendelkezik, mint egy személygépkocsi" – hangsúlyozta a Bánfi Balázs.

Az autósok közlekedését, a jármű haladását a villamosvasút nyomvonalán több kereszteződésben is elhelyezett jelzőlámpák segítik. Egyéb esetekben a közúti jelzések az irányadók.

Sajátos a helyzet a körforgalomban, ugyanis hiába van bent a körforgalomban egy sofőr, a körforgalmat keresztező villamosnak elsőbbséget kell biztosítania – emelte ki Bánfi Balázs. Jó tanácsként megemlítette, a körforgalomban futó sínre csak akkor hajtsanak rá az autósok, ha nincs előttük semmilyen akadály.

A minap a Hősök terénél lévő körforgalomban történt egy koccanásos baleset. A tram-trainnek volt elsőbbsége, de a helyismerettel nem rendelkező autós nem gondolta, hogy a jármű érinti a körforgalmat is. Az ütközésben nem történt személyi sérülés és az anyagi kár sem jelentős.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×