eur:
410.32
usd:
394.18
bux:
0
2024. december 27. péntek János
A forgalomba álló négy új hosszú CAF-villamos a budafoki kocsiszínben 2020. október 12-én. Az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények az 1-es villamosvonalon közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Budapest: 26 villamoson túl, több mint 50-en innen

Lezárult a budapesti villamos- és trolibusz-beszerzési projekt második üteme, amelynek keretében 26 új CAF-villamos állt forgalomba a fővárosban. Még több új villamost szeretne a főváros.

A fővárosi közösségi közlekedés járműállományát megújító projekt 2014-ben indult, amiért, mint Tüttő Kata, Budapest városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettese csütörtökön közölte, a város köszönettel tartozik Tarlós István volt főpolgármesternek és Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) akkori igazgatójának.

"2021-ben ez a szerződés a város és a köz számára hasznos szerződésnek bizonyult" - hangoztatta. Hozzátette: közösségi közlekedés fejlesztésében nem sok különbség van az előző és a mostani városvezetés stratégiája között, hiszen mindkettő elsősorban a kötöttpályás közlekedés megújítására helyezi a hangsúlyt.

Elmondta: 26 villamos érkezett meg, de a fővárosnak lehetősége van arra, hogy még több mint 50 villamost "lehívjon", és a mostani városvezetés elkötelezett ennek megvalósításában. Úgy fogalmazott: "Tarlós István sem gondolta volna, hogy Budapest olyan helyzetbe kerül 2021-ben, hogy miközben polgárai sokkal több adót fizetnek be a központi költségvetésbe, a városvezetés szabad forrásai elfogynak".

Az új járművek az Európai Unió kohéziós forrásainak köszönhetően kerülhettek Budapestre: a 26 új villamos beszerzéséhez több mint 17 millárd forint támogatást adott az EU. A közösségi közlekedés úgy lehet népszerűbb, ha a járművek kényelmesek, gyorsak, megbízhatók és elérhetők - tette hozzá.

Tüttő Kata szólt arról is, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésével elsősorban a nőket támogatják, mert az autóvezetők 78 százaléka férfi. Azt mondta: olyan kormányt szeretne, amely "egy pandémia idején nemcsak fociberuházásokra, stadionokra és elsősorban férfiaknak szóló beruházásokra gondolna, hanem a nőket támogató közösségi közlekedésre".

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója felidézte, hogy a beruházás első ütemében - 2015-ben és 2016-ban - 47 villamos érkezett és 2018-ban rendeltek további 26 akadálymentesített szerelvényt. Utóbbiakat mindössze 8 hónap alatt leszállította a spanyol gyártó, a CAF.

Mostanra így 17 hosszú - alapvetően az 1-es villamos vonalán járó - és 56 rövid CAF-jármű közlekedik a fővárosban. "Ha lenne forrásunk további 51 villamost tudnánk lehívni 2022. május közepéig" - jegyezte meg, majd arról beszélt, hogy a budapesti járművek átlagéletkora több mint 35 év és a mintegy 600 villamosból csupán 113 alacsonypadlós.

A BKK közlése szerint a beruházás teljes költsége 18,9 milliárd forint.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 27. 08:36
×
×
×
×