Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Az 1956-os Kossuth téri sortűz emlékművének medencéje 2019. augusztus 6-án.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Nem a 10-20 ezer forintos bírságtól kell leginkább tartaniuk a szabálytalanul parkolóknak

Milyen büntetésre számíthat a villamossínekre parkoló járművezető? Van-e visszatartó ereje a szankciónak? A többi között ezekkel a kérdésekkel keresete meg az InfoRádió Rimóczi Edwardot, a Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának munkatársát.

Tapasztalatok alapján kevés esetben fordul elő, hogy az autóvezetők szabálytalanul várakoznának a villamossíneken, annál inkább jellemző, napi szinten gondot okozva, hogy a villamosok űrszelvényébe belógva parkolnak a vágányok mentén, akadályozva ezzel a haladásukat – fogalmazott az InfoRádiónak Rimóczi Edward.

A szabálytalan várakozás a főváros számos pontján gyakorta a szűkebb útszakaszokon okoz bosszúságot, nemcsak a közösségi közlekedés dolgozóinak, hanem a fennakadások miatt átszállásra, útvonalváltoztatásra kényszerülő utasoknak is – tette hozzá a szakember, megjegyezve, ugyanez érvényes a trolik esetében is.

A közlekedésrendészeti főosztály munkatársa hozzátette, a figyelmetlenül leparkolt, a villamosok űrszelvényébe belógó autók elszállításáról az illetékes szerv hivatott intézkedni, ami legjobb esetben

20-30 percen belül általában meg is történik.

Mindezt a BKK és a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóság közötti együttműködés alapján, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósággal közösen működtetett járműelszállító darus tehergépjárművek végzik – ismertette a BRFK munkatársa.

Rimóczi Edward az InfoRádió kérdésére válaszolva elmondta, a kötöttpályás forgalom akadályozása szabálytalan várakozásnak minősül, amire a KRESZ 40. szakasza is kitér, miszerint tilos megállni vasúti átjáróban, és az attól számított 30 méteres távolságon belül, valamint a vasút- és villamospályákhoz olyan közel, hogy a jármű a vasúti jármű, illetőleg a villamosok közlekedését akadályozza. A szankció lehet

helyszíni bírság is, de akár szabálysértési feljelentés is.

Előbbi esetében a bírság 10 ezer forint, míg utóbbinál 20 ezer forint – fejtette ki a szakember. Szerinte azonban nem is a pénz a legnagyobb visszatartó erő, hanem a mindkét esetben kirótt

hat büntetőpont.

Azt is közölte, a fent említett szabálytalan várakozásokból személyi sérülések általában kevésbé történnek, inkább az anyagi káros balesetek a jellemzők. Magyarázata szerint ugyanis meglehetősen nehézkes felmérnie a villamosvezetőknek azt, hogy éppen beleér-e az űrszelvénybe egy-egy autós, és adódhat olyan, hogy rosszul mérik fel a helyzetet – fogalmazott Rimóczi Edward.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×