Az Európai Unió által életre hívott Maas4EU K+F projekt kiemelt feladata egy olyan alkalmazás kifejlesztése, amely egyetlen felületen teszi lehetővé egy-egy utazás megszervezését az útvonaltervezéstől a fizetésig, a különböző közlekedési módok kombinálásával, személyre szabottan. Az applikáció újrainduló hazai pilotjában bárki részt vehet, a BKK ráadásul nyereményekkel csábítja a felhasználókat.
A Maas4EU kutatás-fejlesztési projekt újrainduló hazai tesztidőszakában a fővárosban élők utazási szokásait és szükségleteit mérik fel más szolgáltatók mellett a Budapesti Közlekedési Központ támogatásával.
Személyre szabott szolgáltatást ígér
A projekt egyik kulcsfontosságú küldetése egy olyan alkalmazás kifejlesztése, amely egyetlen felületen teszi lehetővé egy-egy utazás megszervezését az optimális közlekedési mód felajánlásával történő útvonaltervezéstől az igénybe vett közlekedési szolgáltatások kifizetéséig. Az applikáció mindezt személyre szabottan, a felhasználó szokásait is figyelembe véve teszi – az igényeket az alkalmazás első indításakor kitöltendő kérdőív méri fel, de a paraméterek természetesen használat közben is változtathatók.
A Maas4EU alkalmazás most elérhető verziójában jelenleg a közösségi közlekedési szolgáltatást a BKK, a kerékpármegosztást a MOL Bubi közbringarendszer, a taxiszolgáltatást a City Taxi, az autómegosztást pedig a GreenGo, illetve az Oszkár TeleKocsi képviseli.
A kutatás-fejlesztési projektet Budapesten a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. leányvállalata, a Toll Service Zrt. koordinálja, a tesztelést a BKK mellett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) is támogatja. A Maas4EU alkalmazást már ki lehetett próbálni ez év tavaszán Budapesten: akkor több mint 1000 közlekedő tesztelte.