eur:
402.11
usd:
371.41
bux:
0
2025. március 31. hétfő Árpád
Nyitókép: Forrás: Pixabay.com

Elharapódzott az agresszív, erőszakos közlekedés a magyar utakon

Az agresszív közlekedés már mindenhol jelen van, derül ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató online felméréséből. A válaszadók 99 százaléka a büntetőfékezést tartja a legveszélyesebbnek – ismertette az InfoRádiónak a társaság vezérigazgatója.

A megkérdezettek több mint kétharmada (67 százalék) napi szinten találkozik agresszív közlekedéssel, illetve erőszakos autóssal, ami egy megdöbbentően magas szám – fogalmazott az InfoRádiónak Bartal Tamás. Leszűrhető tehát, hogy az erőszakos közlekedés igen nagy probléma a magyar utakon, amit a fiatalok 56 százaléka, a középkorúak 72, míg az idősebb korosztály képviselőinek a 77 százaléka tapasztalja napi szinten – vagyis a korral haladva érzékenyebbek az emberek mások közlekedési stílusára – jegyezte meg érdekességként a szakember.

A megkérdezettek által

legveszélyesebbnek ítélt rangsort 99 százalékkal a büntetőfékezés vezeti,

ezen belül 95 százalék nagyon veszélyesnek tartja az említett manővert, amely az elmúlt időszakban nagy hírverést is kapott, ami belejátszhatott a válaszadásba – mondta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató vezérigazgatója. Második helyre, 86 százalékkal a bevágás került, majd 67 százalékkal a másikra történő rátapadást, tehát a nem megfelelő követési távolságot említették a válaszadók. 50 százalék fölött volt a leállósáv indokolatlan használata, illetve az index nélküli közlekedés.

Az említetteken túli cselekményeket a megkérdezettek nem feltétlenül tartották veszélyesnek, így például az indokolatlanul lassú haladást, vagy a jobbra tartás figyelmen kívül hagyását, levillogást és ledudálást, illetve a buszsáv elfoglalását – ismertette Bartal Tamás.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató felméréséből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 64 százaléka szerint

településen kívül és belül egyaránt találkozni erőszakosan közlekedőkkel.

További érdekesség, fogalmazott a szakember, hogy míg a válaszadók több mint 90 százaléka állította, hogy találkozott agresszióval, ehhez képest magukkal szemben megengedőbbnek tűntek: 50 százalék sem volt az, aki beismerte, hogy így közlekedett volna már, ami némi ellentmondást sejtet. Az „őszintébbek” 53 százalékkal a férfiak, míg a nők esetében 27 százalék volt az önbevallók aránya.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

A Magyar Külügyi Intézet és a Mathias Corvinus Collegium közös konferenciáján elhangzott, hogy az ukrán uniós csatlakozás teljes költsége öt év alatt majdnem két és fél ezer milliárd euróba kerülne, ami az Európai Unió 2025-ös költségvetésének több mint 12,5-szerese. A részletekről Siklósi Péter, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója számolt be az InfoRádióban.

Salát Gergely: kifulladt az eddigi kínai növekedési modell, váltásra van szükség

Belső gazdasági problémákkal küzd Kína, paradigmaváltásra van szükség, ami a híresen nagy megtakarításokkal rendelkező lakosságot is komolyan érinti – erről beszélt a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa az InfoRádióban. Salát Gergely elmondta: a kínai vállalatok a bizonytalanságok ellenére hosszú távra terveznek Magyarországon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×