eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Borsod Volán Ikarus 200-as autóbuszai a sárospataki autóbusz-végállomáson 2015. augusztus 13-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Helyközi személyszállítás: évi 145 millió utazás, a busz nyert

8,5 milliárd kilométernyit utaztak össze a magyarok egy év alatt busszal, repülővel, vonattal.

Nőtt a helyközi személyszállítás teljesítménye a harmadik negyedévben: utaskilométerben mérve 8,5 milliárd volt, 2,7 százalékkal több mint 2018 azonos időszakában - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szállítási ágazatról szóló legfrissebb kiadványából.

Az utasok száma 145 millió volt, összességében nem változott 2018 III. negyedévéhez viszonyítva. A KSH a belföldi távolsági személyszállításban az utasszám stagnálása mellett az utaskilométerben mért teljesítmény 2,3 százalékos növekedését regisztrálta, míg a nemzetközi forgalomban 5,7 százalékos utaszám-növekedés mellett a teljesítmény 3,2 százalékos bővülését.

A helyközi személyszállítás teljesítményének 42 százaléka autóbuszon, 34 százaléka repülőgépen, 23 százaléka vasúton realizálódott, a belvízi forgalom elenyésző volt. Az utasok 74 százaléka autóbusszal, 25 százaléka vasúton, 1 százaléka repülőn jutott el úti céljához.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér harmadik negyedévi utasforgalma 4,7 millió volt, 6,8 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. Az utasforgalom 35 ezer, az előző év azonos negyedévinél 5,7 százalékkal több járattal valósult meg. A legnagyobb forgalmú légitársaságok sorrendben a Wizz Air, a Ryanair és a Lufthansa volt. A fapados légitársaságok az utasok 53 százalékát szállították a KSH adatai szerint.

A Debreceni Repülőtér utasforgalma 47 százalékkal 189 ezerre, járatszáma 56 százalékkal 1624-re bővült az előző év azonos időszakához képest.

A helyi közösségi személyszállítás teljesítménye alig változott a kiadvány szerint, az utasok száma stagnált, 509 millió volt, az utaskilométerben mért teljesítmény 0,2 százalékkal mérséklődött 2018 azonos időszakához képest. Az utasok közel háromnegyede a fővárosban vette igénybe a szolgáltatást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×