eur:
406.55
usd:
384
bux:
79253.01
2024. november 18. hétfő Jenő
Nyitókép: Pexels

A hőség átalakította a vásárlási szokásainkat

Jelentősen megnőtt az elmúlt napokban az ásványvizek, üdítők, sörök és jégkrémek forgalma a hőség miatt az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint.

Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója elmondta: az elmúlt napokban

  • ásványvízből több mint duplája,
  • üdítőből, sörből és jégkrémből pedig csaknem 50 százalékkal több fogyott,

mint egy átlagos hőmérsékletű nyári napon. Az üzletlánc számít arra, hogy a kánikula erősödésével e termékek forgalma tovább emelkedik.

A kommunikációs igazgató szerint ellátási gondok nincsenek, a CBA üzletei felkészültek a megnövekedett keresletre.

A hőség érzékelhető változást okozott a vásárlói szokásokban is, erősebbek lettek a reggeli és a kora délelőtti, illetve a késő délutáni és az esti órák, viszont a déli időszakban visszaesik a forgalom az üzletekben - jelezte Fodor Attila.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. azt közölte, hogy a tavalyi trendeket is figyelembe véve készültek az idei szezonra, így már a meglehetősen esős májusra nagyobb készleteket halmoztak fel az érintett termékekből.

A Tesco áruházaiban is azt tapasztalják, hogy

az időjárás erősen befolyásolja a forgalom alakulását.

Az extrém meleg miatt az ásványvizek és az üdítők forgalma több mint negyedével nőtt az előző hetihez képest, fagylaltokból és jégkrémekből kétszer annyi fogyott, mint a múlt héten. A hűtött tejitalok forgalma 80, a grillsajtoké 50, a szezonális sertés és baromfihúsoké 60, a virsliké pedig 50 százalékkal haladta meg az előző hetit.

Az Auchan Magyarország Kft. tájékoztatása szerint a hét nagyon meleg napjaiban az ásványvizek, üdítők, sörök, fagylaltok, jégkockák, valamint a medencék, kültéri nyári játékok és a kerti bútorok forgalma ugrott meg kiemelkedően. Ezekből a termékekből az előző héthez viszonyítva 50 százalékkal többet adtak el.

A vállalat minden esetben törekszik arra, hogy a keresett termékek rendelkezésre álljanak áruházaiban. Ennek érdekében több szállítóval is együttműködnek, és ha szükséges, helyettesítő termékekkel fedik le a kínálatot - közölték.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. szintén azt jelezte, hogy a megnövekedett keresletet kezelni tudja a társaság logisztikai rendszere és üzlethálózata.

A Spar tájékoztatása szerint üdítőkből a nyári időszakban 25-30 százalékkal több fogy, mint szezonon kívül. A jégkrém szezonális cikk, amiből a nyár kivételével a többi évszakban drasztikusan kevesebbet vesznek. A márciushoz viszonyítva egy nyári hónapban 6-10-szeres mennyiség fogy a jégkrém kategóriába tartozó termékekből. Az idei szezon jóval gyengébben indult a szokatlanul esős és hideg május miatt. A söröknél egyszámjegyű növekedést prognosztizálnak erre az évre, kiemelték ugyanakkor, hogy folytatódott az elmozdulás a minőségi és az ízesített termékek irányába.

Címlapról ajánljuk
A megalakulás küszöbén az új osztrák kormány, de nem élvezi a szavazók bizalmát

A megalakulás küszöbén az új osztrák kormány, de nem élvezi a szavazók bizalmát

Eldőlt, hogy Ausztriának az ország háború utáni történetében először három párból álló kormánya lesz. A szeptember 30-i parlamenti választásokon győztes Osztrák Szabadságpárt egyedül nem tudott kormányt alakítani, így Karl Nehammer néppárti kancellár az Osztrák Szociáldemokrata Párttal és a NEOS-szal hívhat életre új koalíciót.

Hegedűs Éva: a tőzsdére készül a Gránit Bank, de marad a digitális üzleti modell

Mi kifejezetten a digitális üzleti modellben hiszünk és bízunk, és az elkövetkező 15 év a generatív és agentic AI-ról fog szólni – mondta Hegedűs Éva, a Gránit Bank társalapítója, elnök-vezérigazgatója, az év üzletembere, aki beszélt a Gránit Guru bevezetéséről, a hitelezés helyreállásáról és az innováció szükségességéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×