A belvárosi forgalom 30 százaléka parkolóhelyet keresőkből áll, ezért.Szentgyörgyvölgyi Péter, a Belváros-Lipótváros polgármestere azt mondta, mindent elkövetnek a tranzitforgalom csökkentése érdekében.
Mint mondta, az év végéig tesztidőszakban 135 szenzort működtetnek a parkolókban, a távlati cél az, hogy egész Budapesten kifejlesszék a szenzorok hálózatát, amivel kevesebb dugó lesz. A polgármester arról is beszélt, hogy mintegy hatezer kérdőívet küldtek ki a beruházást megelőzően, az eredményből pedig kiderült, hogy a válaszadók 42 százaléka használná az alkalmazást, ezért kezdtek bele a fejlesztésbe.
Az okosparkolási rendszer fontos állomás a tranzitforgalom csökkentéséhez, és jelentős lépés az okosváros felé vezető úton.
A parkolási díjakból származó bevételt forgatják vissza egy olyan eszköz létrehozásába, amely hatékonyan segíti mind az itt élő, mind a belvárosban parkolni szándékozó autósokat
- mondta Szentgyörgyvölgyi Péter.
Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az alkalmazás úgynevezett NB-IoT technológiát használ. A mobilhálózaton elérhető technológia kis adatátvitelre használható, alacsony energiafelhasználású. Az okosvárosokban ez a technológia szerinte gyorsan el fog terjedni. A parkolóba beépített eszközben egyebek között SIM-kártya chip található, öt évre garantált élettartamot biztosító elemmel.
A parkolóhely foglaltságát figyelő szenzorok ellenőrzik, hogy a parkolóhely foglalt vagy szabad, a Vodafone NB-IoT hálózatát használva jelezne a központi szervereknek. A sofőrök mobil alkalmazáson keresztül láthatják a szabad parkolóhelyeket, ahova az általuk preferált navigációs szoftver, majd a közelbe érve az okos parkolás-segítő alkalmazás a legrövidebb úton irányítja őket. Emellett a parkolódíj fizetését is elindíthatják az alkalmazásban - mondta Király István.