Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Reggelivel kínálják a kerékpárosokat az Európai Mobilitási Hét keretében több mint negyven helyszínen megtartott országos bringásreggeli részeként a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az eseményen Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos tájékoztatott a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeiről. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián.
Nyitókép: Bruzák Noémi

A kerékpárosok miatt módosulhat a KRESZ

Felmérte a kormányzat, mire volna igény a biciklisek és a bringázni vágyók részéről. Révész Máriusz a fejlesztési irányokon kívül csütörtökön arról is beszélt, hogy készül egy KRESZ-módosítás is.

Eddig nem álltak rendelkezésre adatok a magyar kerékpárosokról, így a kormányzat nem tudott róluk semmit – hívta fel a figyelmet Révész Máriusz. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos ezen szeretett volna változtatni, így a főváros 20 pontján kerékpáros-számlálókat helyeztek el, illetve kutatást készítettek a városi biziklizésről.

A munka lebonyolítására a Magyar Kerékpáros Klubot kérték fel, a kérdéseket is a szervezet állította összem, a közvéleménykutatást pedig a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte el.

Budapest, 2018. szeptember 20.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos beszél a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeit ismertető sajtótájékoztatón a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az Európai Mobilitási Hét keretében bringásreggelit tatrottak a rakparton, amelyet országos színten több mint negyven helyszínen rendeztek. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos beszél a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeit ismertető sajtótájékoztatón a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az Európai Mobilitási Hét keretében bringásreggelit tartottak a rakparton, amelyet országos színten több mint 40 helyszínen rendeztek. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián (Fotó: Bruzák Noémi/MTI)

Tavasszal egy további – a kerékpáros turizmusra fókuszáló – kutatást terveznek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve: ezeket a felméréseket érdemes kétévente megismételni, hogy figyelemmel kísérhessék a trendváltozásokat és az elért eredményeket.

Magyarországon rendkívül magas a biciklisek aránya, a válaszadók 17 százalékának napi fő közlekedési eszköze a kerékpár.

Sokan vannak még, akik a közösségi közlekedést – leginkább a vonatot – kombinálják a kétkerekű járművel. Mások szívesen kerékpároznak, azonban félnek az utakon vagy nem találják megfelelőnek a kerékpáros infrastruktúrát. Problémát jelent az is, hogy nem tudják biztonságosan elhelyezni a biciklit a célállomáson.

„Tehát nem az a fő feladat, hogy a kerékpárral közlekedéshez meghozzuk az emberek kedvét, hanem az a fő feladat, hogy lebontsuk azokat az akadályokat, amelyek lehetetlenné teszik, hogy azok az emberek, akik egyébként szívesen kerékpároznának, ezt megtegyék” – fejtette ki Révész Máriusz.

A következő években a kerékpáros közlekedés fejlesztésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre

– emelte ki a kormánybiztos, aki biztatónak nevezte, hogy megállapodás született arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat egyes fejlesztésekbe bevonja a Magyar Kerékpáros Klubot.

Révész Máriusz a Zoom.hu-nak nyilatkozva azt mondta: egy készülő módosításcsomag bevezetné a sportkerékpáros fogalmát a KRESZ-be. Ennek a kategóriának az felelne meg, aki kiváltja a versenyzői licencet, illetve a biciklije bizonyos előírások alapján működik. A sportkerékpárosoknak kötelező lenne a sisakviselés. A fogalom jelentősége, hogy a KRESZ jelenleg kötelezővé teszi a bicikliseknek a dedikált kerékpáros infrastruktúra használatát, ahol van bicikliút vagy gyalog- és kerékpárút, ott a bringások nem tekerhetnek a párhuzamos úton, úttesten. Ezt a kötelezettséget vennék ki a KRESZ-ből.

Lakott területen belül minden kerékpáros, lakott területen kívül viszont csak a sportkerékpárosok mentesülnének a kötelező bicikliút-használat alól.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×