A nagy abroncscsere március második felében érkezik, az autósok 55 százaléka ekkor indul el a szervizbe, harmaduk viszont ennél kicsit pesszimistább, és kivárja az áprilist - derül ki a Vredestein online kutatásából.
- Az autósok több mint fele úgy számol, hogy közel 10.000 forintot fog költeni a szettek cseréjére, de ötödük azt se zárja ki, hogy 4 gumi téliről nyárira való átszerelése ennél többe kerül.
- A válaszadók közel 18%-a otthon, saját maga szereli fel a nyári gumikat a téli helyett.
- A négy évszakos abroncsok nem elterjedtek hazánkban, csupán a válaszadók 6,9 százaléka használ ilyen típusú gumit. Ők csak akkor cserélnek, ha azokon kopás jeleit fedezik fel.
A kutatásból az is jól látszik, hogy az autósok túlnyomó többsége árgus szemekkel figyeli a hőmérőt, és ha az 7 fok feletti hőmérsékletet mutat, úgy gondolják, hogy elérkezett a nyári gumira váltás ideje.
A kopott nem biztonságos
Az autósok 80 százaléka már tudja, hogy Magyarországon a törvényileg előírt mintázatmélység 1,6 mm, ötödük viszont még mindig nincs tisztában a hazánkban is érvényben lévő szabályozással.
Kevesebben tudják viszont azt, hogy a biztonságos vezetéshez szükséges mélység 3-4 mm,
az autósok harmada gondolja úgy, hogy ennél kopottabb abroncsokkal is bátran indulhatnak útnak. Ez azért is érdekes, mert a válaszadók 60 százaléka élt már át olyan veszélyes helyzetet, amelynek oka a nem megfelelő abroncs volt.
"A kopott, fékezéskor nem megfelelően tapadó, a vízen elcsúszó abroncs ékes példája az ellenőrzés hiányának. Azt is meg kell jegyeznünk, hogy a válaszadók 35%-a számolt be arról, hogy kátyúba futás miatt érte gumiját sérülés" - összegzett Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.
A futómű hibái
A válaszadók közel harmada saját maga ellenőrzi autójának gumiabroncsait, amely számos további veszélyhelyzetet vonhat maga után, hiszen a belső oldalak vizsgálata ilyenkor sok esetben elmarad.
„A szokatlan rendellenes kopást rossz futómű vagy lengéscsillapító is okozhatja, ezeket a hibákat egy szakember azonnal észreveszi” - mondta el Mikolai.