eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta

Négy év múlva tovább járhat a metró

Ha minden a tervek szerint halad és összekötik a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel, akkor 2022-ben már metróval lehet utazni Cinkotáig - közölte a 16. kerület polgármestere.

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével, valamint a HÉV-pálya felújításával jelentősen javítani lehetne a 16. és 17. kerületi közösségi közlekedés állapotán – hangsúlyozta Kovács Péter, a 16. kerület polgármestere.

A városvezető a rövidebb bejutás mellett azt tartja a fejlesztés legnagyobb előnyének, hogy teljesen átstrukturálja majd a közlekedést, így nem kell annyi busznak közlekednie, és nem kell átszállni az Örs vezér terén.

Kovács Péter szerint minden a tervek szerint halad, és összekötik a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel, akkor 2022-ben már metróval lehet utazni Cinkotáig.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában korábban azt mondta, a Városháza is támogatja a 2-es metró és a HÉV összekötését. Hozzátette: a HÉV-vonalak az államhoz kerültek, a beruházás ezért a Nemzeti Fejlesztési minisztériumhoz tartozik.

Korábban a szomszédos városrész, a 17. kerületi polgármester, Riz Levente mondta el, hogy szükség lenne egy rákoskeresztúri szárnyvonalra is, amellyel a 17. kerületből és agglomerációból is sokan tudnának bejutni a belvárosba.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint azonban a két vonal összekötése komoly problémákat is okozhat az utasok számára. Szakmaiatlannak nevezte a javaslatot, mert a HÉV és a metró rendszerében csak a nyomtáv a közös, minden más eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik. A metró peronokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások – fejtette kia Metróért Egyesület elnöke.

A főváros 2030-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiája, a Balázs Mór-terv tartalmazza a közeljövő legfontosabb budapesti beruházásait. Ebben szerepel a HÉV és a 2-es metró összekötése, a 3-as metró meghosszabbítása a felszínen Káposztásmegyerig, valamint a kisföldalatti meghosszabbítása mindkét végén.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Mára már több mint 11 000 milliárd forintot kezelnek a magyar gazdagoknak a hazai privátbanki szolgáltatók, az egy ügyfélszámlára eső vagyon tavaly év végén meghaladta a 180 millió forintot. A Portfolio Privátbanki Felmérésében rendszerint beszámolunk arról, milyen növekedési előrejelzést adnak a hazai privátbanki szolgáltatók a saját, illetve a piaci vagyonukat tekintve, de arról már kevesebb szó esik, mennyire sikerült eddig eltalálniuk az arányokat. Összesítésünk alapján még a magyar gazdagok pénzét kezelő szolgáltatók se számítottak arra a vagyonbővülésre, ami az utóbbi 5 évben végbement a magyar privátbanki piacon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×