eur:
395.02
usd:
372.06
bux:
65428.99
2024. április 17. szerda Rudolf
Így menekülhet a metrófelújítás okozta káoszból

Így menekülhet a metrófelújítás okozta káoszból

A tervek szerint november elején megkezdődik az M3-as metró felújítása, mely három évig, három ütemben zajlik majd. Elkészült a BKK terve a járatok pótlására, azonban többen alternatív javaslatokkal álltak elő.

Szeptember elején a BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta az M3-as metróvonal felújításának első üteme idejére kidolgozott forgalmi rendet bemutató mobilitási tervét. A közlekedési vállalat bejelentette a – tervek szerint egy évig tartó – felújítási időre érvényes forgalmi változásokat, mellyel az északi metrószakasz kiesése által okozott nehézségeket igyekeznek megoldani – írja az Index. A javaslat még nem végles, a vállalat még eldöntheti, mit épít bele a héten lezárult társadalmi egyeztetés keretében beérkezett ötletekből.

Az Újpest-Központ és Lehel tér között közlekedő metrópótló buszok a metró lezárt állomásait kötik össze. Egyes pótlóbuszok az újpesti lakótelep jobb kiszolgálása miatt Újpest-Központtól egészen az Árpád üzletházig mennek, és onnan is indulnak. Haladásukat jelzőlámpa-módosítások segítik.

A pótlóbuszokon kívül a BKK több alternatívát is javasol, mellyel az utasok megkönnyíthetik a belvárosba jutást. Újpesten meghosszabbítják a 12-es villamost a metróig, sűrűbben jár a 20E, 30, 30A busz, továbbá ajánlják a metróval párhuzamosan futó vasutat is. A Rákospalota-Újpalota térségéből érkezőknek javasolják az 5, 25, 225, a 7E jelű buszt, illetve a 69-es villamost.

Azoknak, akik eddig Óbudáról az Árpád hídon keresztül érték el a metrót, a fonódó villamost, a HÉV-et, a 34, 106, 109 és 9-es buszt és a vasutat tanácsolják. Az angyalföldieknek a metrópótlón kívül a 12-es és a 14-es villamos, a 105-ös busz lehet megoldás a BKK szerint.

„Rendelkezésre fognak állni a járművek” – nyugtatta meg az InfoRádió hallgatóit Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Mivel országos hiány van, így folyamatosan toborozzák és képzik ki a járművezetőket. Bár számítani lehet kisebb fennakadásokra, igyekeznek ezt minél kisebbre szorítani ennek előfordulását – ígérte a vezérigazgató.

Külön utakon

Vitézy Dávid, a BKK korábbi igazgatója szerint a hivatalos pótlási tervek szinte egyetlen megoldása a pótlóbuszok indítása. A közlekedési szakember úgy véli, ha a Margit híd felújításának idején meg tudták oldani, hogy a híd egyik felén mindig közlekedjen a 4-6-os villamos az ideiglenes „repülővágányokon”, akkor egy, a Westend mellett kiépített ideiglenes vágánnyal meg lehetne hosszabbítani a 14-es vonalát egészen a nagykörútig. Ez sok utasnak valóban megkönnyítené a haladást.

A Közlekedő Tömeg Egyesület állásfoglalása szerint a BKK által közölt tervek alábecsülik a probléma jelentőségét, és fontos lenne, ha a felújítás ideje alatt az utazók – beleértve az autóval közlekedőket is – elkerülnék a metrópótló autóbuszok útvonalát. Javaslataik szerint többek között szerepel, hogy a metrópótlóknak el kell érniük a nagykörutat, a 12-es és 14-es villamosoknak sűrűbben kell járniuk, illetve közvetlen gyorsjáratokra van szükség a többi metróhoz Megyerről, Újpestről és Káposztásmegyerről. „A polgármestereket már megkerestük a javaslatainkkal, most a válaszukra várunk” – közölte az egyesület az InfoRádióval.

Az egyesület a Magyar Kerékpárosklubhoz hasonlóan felhívja a figyelmet a biciklis közlekedés hasznosságára, azzal az indokkal, hogy Bécsben is nagy siker volt az efféle alternatív metrópótlásnak. A szomszédos ország példája alapján ehhez új utat sem kéne építeni, csak a meglévő infrastruktúrát oly módon fejleszteni, hogy vonzóvá váljon a környéken a kerékpáros közlekedés.

Elő a bringákkal!

Az InfoRádió megkereste a Magyar Kerékpárosklubot. A Váci út környékén fekvő bicikliutakkal kapcsolatban javasolták a BKK-nak, hogy kisebb beavatkozásokkal járuljanak hozzá a járhatóbbá tételükhöz.  

A kerékpárosklub kisebb beavatkozásokat ajánl a metró nyomvonalával párhuzamos utakon is. Kerékpártárolók építését javasolnak ott, ahol lehetőség van metróra vagy más tömegközlekedési járműre átszállni. Javítani kellene a metróval párhuzamosan haladó kerékpárutak minőségén, továbbá megnyitni a kétirányú kerékpárosok előtt olyan egyes egyirányú utcákat. Szerintük

a Bubi közösségi kerékpárrendszer is bevonható a metrópótlásba.

„Vannak olyan XIII. kerületi lakótelepek, ahonnan sokkal jobb kerékpárokkal vagy Bubival elmenni a metróállomásokhoz, mint gyalog” – tette hozzá Szabó Gergő, a kerékpárosklub szóvivője az InfoRádiónak.

A civil szervezetek és BKK abban megegyeztek, hogy a hideg, esős novemberben valószínűleg még nem lesz túl népszerű a kétkerekűek használata, de az indulás tapasztalatait hasznosítani lehet majd tavasszal, és a központi metrószakasz felújításánál.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor Brüsszelben: „ez a vörös vonal”

Az uniós migrációs és menekültügyi csomag esetében szerinte a legfontosabb kérdés, hogy azok, akik Európába akarnak jönni, maradhatnak-e az unió területén mindaddig, amíg menekültügyi kérelmüket elbírálják vagy az unió határain kívül kell várakozniuk a döntés meghozataláig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.17. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
Megbillentek a tőzsdék a Fed-elnök szavaira

Megbillentek a tőzsdék a Fed-elnök szavaira

A tegnapi meredek amerikai lefordulást követően a rossz hangulat átragadt Európára is, nagy esést láthattunk ma a kontinens piacain, ebben a kedvezőtlen nemzetközi miliőben a magyar tőzsde is lefordult, a BUX közel 3 százalékos mínuszban zárt, a blue chipek közül pedig az OTP teljesített legrosszabbul. Az amerikai tőzsdéken vegyes mozgásokat hozott a keddi nap: csak a Dow tudott pluszban zárni. Részvénypiaci témákkal kiemelten foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×