„A fejlesztéseket elkezdték már fél évvel ezelőtt, minden nagy fuvarszervezőnek rendelkezésére állnak ezek az applikációk. Pontosak és jók, megfelelnek ugyanazoknak az igényeknek, amelyek az alternatív fuvarszervezőkkel szemben megfogalmazódtak. Sőt még sokkal szélesebb a szolgáltatás, hiszen a fuvarszervező 24 órás ügyfélszolgálatot biztosít. Ha bármi probléma felmerül, például bent hagynak valamit az autóban, akkor azonnal hívható a diszpécser szolgálat” - mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Hozzátette: ugyanolyan értékűnek minősül az ügyfél rendelése az applikáción keresztül, mintha telefonon tette volna.
Arra a kérdésre, hogy miért tud ennyire sikeres kampányt építeni az Uber a korszerűségre, szemben a taxisokkal, Metál Zoltán azt válaszolta: az Uber szeretné elhitetni az emberekkel, hogy működésük törvényes.
„Ha követjük az eseményeket, akkor látható, hogy Európában már lassan fél tucat olyan ország van, ahol betiltották ezeket az alternatív szolgáltatókat. Tehát nem modernek, nem szebbek és okosabbak, hanem nem voltak hajlandók az adott ország személyszállítási törvényeit betartani. A versenysemlegesség, amit hangoztatnak, nem teljesül” - hangsúlyozta az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Mint mondta, akkor lehet valaki versenysemleges egy másik piaci szereplővel, ha megfelel ugyanazoknak a feltételeknek.
„Ha ez nem így van, akkor versenysemlegességről szó sincsen. Eddig is volt lehetőségük az alternatív fuvarszervezőknek beállni a sorba, de nem ezt tették, hanem próbáltak a szürke-fekete gazdaságban elbújni. Szorul a hurok, nemcsak Magyarországon, hanem Svédországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Romániában és most már Thaiföldön is. A törvénytelenséggel szemben nem lehet azt a választ adni, hogy modern” - fogalmazott Metál Zoltán.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint figyelembe kell venni a modern újításokat.
„A magyar fuvarközvetítők figyelembe veszik és már alkalmazzák is az applikációkat. Nagyon jók a visszajelzések az utasok részéről, hiszen nem kell telefonon rendelni, és a megrendelő üzenetet kap, ha a taxi megérkezik. Sőt rendszám szerint követheti az autóját és természetesen értékelheti is a taxis tevékenységét a szolgáltatás végzése során” - mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Az applikációt jövő héten mutatják be egy sajtótájékoztatón, amelyen részt vesz Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója is.