„Számítógépes szakzsargonban zsarolóvírusnak hívják, de igazából nem a klasszikus számítógépes vírusok kategóriájába tartoznak ezek a kártevők. Az élő vírushoz hasonlóan kárt tudnak tenni a megtámadott számítógép rendszerében. Azért tartják ezeket zsarolóvírusnak, mert amikor a rendszerbe jutva kárt csinálnak, ugyanakkor fel is ajánlják, hogy bizonyos térítési díj ellenében visszaállítják az eredeti állapotot” - mondta el Rácz Jenő.
A főigazgató hozzátette: „ez jelent meg nálunk is. Szerencsére nem sikerült megkárosítani, pénzt kicsalni a kórháztól. Nem nyitottuk meg a veszélyes részt. Sokszor ugyanis a levél fertőzi meg még jobban a rendszert, de egyébként is ez elvi kérdés: ha a zsarolónak enged az ember, újabb zsarolásnak teszi ki magát.”
„A Lucky nevű kártevő került a rendszerbe és a Word- és Excel-fájlokat támadta és a kórház levelezőjét, de szerencsére a medikai, betegellátó-rendszereket nem érintette, mert azok nem ezen az alapon futnak. Amikor a problémát észleltük, a katasztrófaellátási tervben rögzített eljárásrend szerint azonnal elszigeteltük a rendszereket, azaz a hálózatban működő rendszereket szétválasztottuk egymástól, azaz személyi számítógépként működtettük őket nem hálózatban, hogy ne terjedhessen tovább a kártevő. A következő lépésben pedig a lokalizálás után kiirtottuk. Szerencsére rendszeres mentés történik különböző szerverhelyekre, meglehetősen gyorsan; két nap után vissza tudtuk állítani a rendszereket. A megfelelő hatóságokat és a közvéleményt is értesíteni kell, amit meg is tettünk” - hangsúlyozta Rácz Jenő.