Infostart.hu
eur:
365.88
usd:
331.06
bux:
146301.34
2026. november 13. péntek Szilvia

MSZP: az emelés után is kisebb lesz a minimálbér vásárlóértéke, mint 2010-ben

A nettó minimálbér a kormányváltáskor 60 200 forint volt, jövőre 67 500 forint lesz, ennek az összegnek pedig kisebb a vásárlóértéke, mint a 2010-es minimálbéré volt - közölte Gúr Nándor, az MSZP alelnöke hétfőn az MTI-vel.

Arra reagált, hogy a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán született megállapodás alapján jövőre 101 500 forint lesz a minimálbér és 118 ezer forint a szakmunkás bérminimum.

A szocialista politikus közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy 2010-ben egy minimálbérből élő munkavállaló 230 eurónak megfelelő összeget vihetett haza, ma csupán 218-at, három éve még 320 kilogramm kenyérre futotta volna a havi minimálbérről, ma viszont már csak 250-re, az átlagfizetés vásárlóereje mára "moldovai szintre süllyedt".

A 2014-es választások után az MSZP garantálni fogja a minimálbér vásárlóértékének növekedését - írta a szocialista párt alelnöke.

Címlapról ajánljuk
inforadio
ARÉNA
2026.11.13. péntek, 18:00
Zacher Gábor
toxikológus, sürgősségi orvos
EZT OLVASTA MÁR?
×
2026. november 13. 11:55
×
×