Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.37
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Megjavították a klímaberendezéseket a BKV buszain

Valóban voltak gondok a 22-es vonalon forgalomba állított Mercedes-buszok klímaberendezései miatt, de a BKV munkatársai ezt igyekeztek kijavítani - erősítette meg a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Vitézy Dávid kiemelte, hogy az ajtókat is át kell állítani ezeken a típusokon.

A használtan vásárolt Mercedes Citaro buszok klímaberendezései nem voltak felkészítve a nyári üzemre, nem működtek megfelelően, de sikerült ezt kijavítani - mondta az InfoRádiónak a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Vitézy Dávid kiemelte: május elején felmérték a buszok állapotát, akkor a klímaberendezések alig 50 százaléka volt rendben, mára a legnagyobb részük működik.

Tömeges meghibásodásról nem tudni, de a speciális elv szerint működő ajtók mechanikáján módosítani kell - ismerte el a vezérigazgató.

Hozzátette: voltak zavarok abból is, hogy nem mindegyik járművezető szokta meg az új buszok kezelését, de ezek megbízhatóbbak, érdemes volt beszerezni őket.

Összesen 31 Mercedes Citarót vettek, és a hamarosan megjelenik a budapesti utakon a Hollandiából beszerzett 38 használt Volvo-busz is - fejtette ki Vitézy Dávid.

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×