A politikus közölte: a villamos és trolibusz fejlesztéseket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is támogatja. Tarlós István emlékeztetett arra, hogy az 1-es és a 3-as villamos összekötése mellett, az 1-es villamost át kell vezetni a Lágymányosi hídon. -A Fővárosi Közgyűlés a tervek szerint a jövő héten szavaz arról, hogy Budapest 130 új villamost és troA Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is támogatja a villamos és trolibusz fejlesztéseket, amelyek együttes összege 160 milliárd forint - közölte a főpolgármester. Tarlós István elmondta azt is, hogy az 1-es és a 3-as villamos összekötése mellett, az 1-es villamost át kell vezetni a Lágymányosi hídon.
A főpolgármester szerint meg kell valósítani a főváros egységes közlekedési, parkolási (őrzött P+R parkolóit) és Duna-part koncepcióját. Ez utóbbit az akadályozza, hogy 11 kerülethez kötődik a Duna-part.
Egységes fővárosra van szükség, amely nem 23 polgármesterből egy főpolgármesterből 53 alpolgármesterből és 250 képviselőből áll - jelezte Tarlós István, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy tíz kerületi polgármester ül a parlamentben, így a kétharmados fővárosi törvény módosításához is megfelelő többség kell.
Budapestnek önálló adókivetési jogra van szüksége, hogy a jelenlegi helyi adók ügyében maga dönthessen, így az építmény adó és a telek adó kérdésben, miközben a jelenlegi helyi iparűzési adó is "necces" - fogalmazott a főpolgármester.
Előadásában Tarlós István megismételte: a 4-es metró második szakaszára nincs pénz, s azt azért nem állította le senki, mert az el sem kezdődött.
Nincs realitása dugódíj bevezetésének és a belváros autómentesítésének - felelte egy kérdésre a főpolgármester.
A kongresszusi turizmus fejlesztése a főváros gazdagodásának nagy lehetősége, ezért támogatandó, hogy a Nemzeti Színház mellett új kongresszusi központ épüljön - válaszolta egy másik kérdésre Tarlós István.lit vásároljon 2016-ig.
Az előterjesztés szerint a Budapesti Közlekedési Központ által kezelt projekt költsége 156 és fél milliárd forint, aminek 98 százalékát várhatóan az Európai Unió finanszírozza, Budapestnek a 3 milliárd forint önrészt kellene biztosítania. A járműbeszerzéshez kapcsolódva a tervek szerint megemelnék a megállók peronszintjét, és egy új villamos kocsiszínt is építenének. Utóbbira a volt józsefvárosi pályaudvar területe alkalmas, ezért már megkezdték a tárgyalásokat a MÁV-val.
Hanganyag: Szabó Gergõ