Joós Eszter elmondta, hogy a megyeszékhely jelképének számító műemlék felújításának második üteme áprilisban kezdődött, a közbeszerzési eljárás elhúzódása, a téli időjárás és a híd váratlan szerkezeti problémái miatt az eredeti májusi határidő helyett a forgalomkorlátozással járó rekonstrukció csak júliusban fejeződik be. Tájékoztatása szerint a város 2009-ben pályázott a körforgalmú csomópontépítéssel és hídfelújítással együtt járó közlekedési infrastruktúrafejlesztésre, amelyhez az Európai Unió 392 millió forintos támogatást nyújt. A projekt összköltsége - amellyel a belváros legforgalmasabb, Budapest úti lámpás kereszteződése ötágú körforgalommá alakul, és megújul a Szent István völgyhíd - 778 millió forint. Teljesen felújítják a város észak-déli összeköttetésében kiemelkedő szerepet játszó kétsávos viadukt tartószerkezetét, szigetelését, kicserélik a híd pályaburkolatát, kijavítják a gyalogjárdáját, s felújítják a csapadékvíz-elvezetőket.
A szóvivő felidézte, hogy a völgyhíd állványozása után, a betonfelület tisztítási munkái során nagy mennyiségű laza betonrész esett le, ezért a híd statikájának megerősítését újra kellett tervezni.
Az önkormányzat a Szent István völgyhíd kivitelezési munkáival a Betonplasztika Kft-t bízta meg, a 66 százalékos uniós támogatással megvalósuló műemlékfelújítást a HÍD Mérnöki Kft. tervezte meg.
A Jeruzsálem-hegyet a Temető-heggyel összekötő, 185 méter hosszú, háromnyílásos, felső pályás vasbeton ívhidat átadását követően 1938-ban, Szent István király halálának 900. évfordulóján keresztelték Szent István völgyhíddá. A Folly Róbert tervezte viadukt legnagyobb magassága 38 méter, a sziklákra épült szerkezetről lépcső vezet a völgybe. A híd 7,5 méter széles úttestje mellé 1,5 méter széles járdát építettek, többször is felújították, míg 2005-ben lett műemlék.