"Az éjszakai üzemszünetben locsolókocsikkal hűtjük a síneket, többek között így próbáljuk megelőzni a sínek púposodását. Ennek ellenére a meleg miatt a jövőben is számítani kell hasonló hibákra - mondta Előhegyi Zoltán.
A BKV pályafenntartási szakszolgálatának vezetője elmondta, leggyakrabban a nagypaneles, többsínes vágányrendszerrel van gond. A budapesti hálózat húsz-harminc százaléka ilyen típusú, például az 1-es villamos útvonala és a Gellért-rakparton lévő vágányok is.
Előhegyi Zoltán az InfoRádió kérdésére hozzátette, ezek a szakaszok már 25-30 évesek, ezért itt vágányátépítésre lenne szükség. "Ezek a vágányokat maximum harminc évre tervezték. Ha évente tíz-tizenöt kilométernyit át tudna a építeni a BKV, az rendkívül sokat javítana a helyzeten" - mondta.