A pénzügyi válság miatt meghozott intézkedések 300-400 milliárd forintot tesznek ki, 2008-ban pontosan ennyi az olajtársaságnak csak a profitja - mondta az MSZP-frakció távhő eseti munkacsoportjának vezetője.
Szanyi Tibor arról is beszélt, hogy ha a cég éveken át képes volt százmilliárdokban mérhető kedvezményekre szert tenni azzal a jelszóval, hogy a MOL sikere Magyarország sikere, akkor Magyarország most azt mondja, hogy a MOL sikeréből az emberek részesedni akarnak.
Ferencz I. Szabolcs, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója szerint nem véletlen, hogy Szanyi Tibor "indulatos kifejezésekkel szándékosan félremagyarázta a MOL korábbi közleményét". Hozzátette: az sem véletlen, hogy a szocialista képviselő korábban "az Országgyűlésben szinte egyedüliként nem támogatta a stratégiai vállalatok védelméről szóló törvényt, és annak idején állásfoglalásaival nyíltan támogatta az OMV kudarcba fulladt ellenséges átvételi kísérletét".
Nem jó üzenet
Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója a Robin Hood-adó elfogadásával kapcsolatban az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: nem tartja jó üzenetnek az új adónem bevezetését, mert az fenyegetően hat a mostani és majdani befektetőkre, és indokolatlanul versenyhátrányba hozza a hazai cégeket regionális vetélytársaikhoz képest.
A MOL elnök-vezérigazgatója kifejtette: az energetikai ágazat valóban komoly nyereséggel gazdálkodott, de ez a hatékonyság javításának, a megnövekedett finomítói és egyéb kereskedelmi árrésnek, valamint a magas kőolajárnak köszönhető.
Hanganyag: Szabó S. Gergõ