Szeptember 16-a után már a budai 11-es úttól egészen az M1-es autópályáig autózhatunk végig az M0-ás körgyűrűn, mivel elkészült az M3-as és az M5-ös sztrádák közötti szakasz. Mindez valószínűleg nagyban mentesíti a Hungária körút forgalmát, eddig ugyanis a két autópálya közötti teherforgalom zömében itt haladt át.
A Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezetője arra figyelmeztet: az új út - amely a körgyűrű régi szakaszainál szélesebb, leállósávval is rendelkezik, így autópálya minősítésű - csak a forgalom egy részétől mentesíti a belvárost.
A Budapesten eddig áthaladó nehéz-tehergépjárművek jelentős része a város építkezéseire szállította az építőanyagot, ezeket a fuvarokat pedig továbbra is el kell viselni - mondta Berényi János.
Az M0-ás déli szakaszán eddig sem volt zökkenőmentes a közlekedés, a szűk, leállósáv nélküli úton gyakoriak a balesetek és a dugók. Ez a szakember szerint ezután sem lesz jobb, sőt az új útszakasz átadása csak növeli a forgalmat a körgyűrűn.
Hanganyag: Nagy Tamás