A piackutatók szerint most a baromfi az egyik legkedveltebb húsféle, ám egy drasztikus áremelkedés ronthat a népszerűségén - különösen, ha a sertéshús ára kevésbé emelkedik. Mindezek ellenére borús jövő elé néz a magyar baromfiipar. A néhány éve még több tízezer gazdálkodónak megélhetést nyújtó ágazat folyamatosan zsugorodik. A termelés még a jobb években is csak szinten marad. A baromfitartók számára a belföldi és a külföldi piacon sem alakultak jól a körülmények: az elmúlt évben a takarmányárak szinte fék nélkül emelkedtek, ráadásul a hazai piacon az uniós csatlakozás óta megjelent nagyon erős konkurenciát támasztó olcsó import is - derül ki a Népszabadságból.
A Magyar Nemzet arról közöl összeállítást, hogy a GYSEV nem rendelkezik annyi saját tőkével, hogy MÁV Cargót megvásárló konzorcium tagjaként a rá eső vételárat kifizesse - állapítja meg az Állami Számvevőszék jelentéstervezete, amely több aggályt is megfogalmaz a MÁV Cargo privatizációjával kapcsolatban. A még nem végleges számvevőszéki tervezet leszögezi: a MÁV Cargo megvásárlójaként az osztrák állami tulajdonban álló és a többségi magyar tulajdonú GYSEV Zrt. alakította konzorcium megnyerte ugyan a privatizációs tendert, de a GYSEV-re jutó tízszázaléknyi vételár - vagyis tízmilliárd forint - kifizetése nem biztosított. A számvevők szerint a GYSEV-nek elvileg három lehetősége van a fizetési kötelezettség teljesítésére: a hitelfelvétel, a kölcsön vagy a saját részvénnyel fizetés.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról