Itt az ősz, elérkezett a kerékcserék ideje. Ilyenkor nem ritkán előfordul, hogy a régi abroncs már kopott, vagy túl öreg, ezért le kell cserélni.
Autógumik vásárlásakor van egy igazán fontos alapszabály, amit sajnos sok vásárló nem tart szem előtt. Ez pedig az a kicsike cetli, amit esetleg még a szervizes tép le, mielőtt mi megnézhetnénk.
Pedig nagyon fontos lenne, hogy megnézzük - írja az Autószektor.
Ez a cetli tartalmazza ugyanis mindazt a lényeges információt, ami az abroncs teljesítményét meghatározza, ezen adatok ismerete megelőzhet egy lehetséges balesetet.
A brit TyreSafe egyesület felmérése szerint a sofőrök fele nincs tisztában azzal, hogy 2012 óta minden eladott új gumiabroncs kötelező kelléke ez a címke, amelyen feltüntetik a termék teljesítményét egy A-tól E-ig terjedő skálán. Ez pontosan olyan, mint bármely háztartási eszközön, mosógépen, hűtőn.
Éppen emiatt sokan nem törődnek ezzel a dokumentummal, hiszen szinte minden berendezésen látjuk, legyintünk, hogy biztosan egy újabb energetikai besorolás, mit számít ez egy autóguminál?
Csakhogy ebben az esetben ez nem a fogyasztást jelölő cetli, hanem teljesítményt. Méghozzá nehéz körülmények közötti teljesítményt jelölő, azaz esőben, fagyban, csúszós úton.
Egy A-val jelzett abroncs rossz útviszonyok között, 80 km/órával haladó jármű esetében 18 méterrel rövidebb fékutat is jelenthet, mint az E-vel jelölt társai. Ez bármilyen fékezésnél, hirtelen manővernél fontos. Vagy ha egy gyalogos vagy vad lép elénk, vagy ha az előttünk haladó hirtelen fékez, utóbbi ráfutásos balesetek a TyreSafe szerint az ütközések 45 százalékát teszik ki.





