Infostart.hu
eur:
390.18
usd:
330.72
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Egy Tesla elektromos autó belső tere a márka egyik autószalonjában kiállított járműben.
Nyitókép: Unsplash

Már legalább tizenöt ember haláláért felelhet a Tesla elektromos ajtónyitója

Már számos országban vizsgálják a hatóságok a Teslák elektromos ajtónyitóinak biztonságát, mert bizonyos konstrukciók meghibásodhatnak, és így csapdába eshetnek a bent ülők.

Három kontinens szabályozó hatóságai vizsgálják az elektromos működtetésű autóajtók biztonságát a Teslánál, mert egyes konstrukciók meghibásodhatnak, kizárva a tulajdonosokat vagy csapdába ejtve az utasokat – írja a Bloomberg cikke nyomán a Portfolio. A lap hozzáteszi, kutatásuk szerint már legalább 15 ember halálért felelhet a konstrukció.

Mint írják, a Model 3 tervezése során vita alakult ki azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e mechanikus kilincsekre az ajtókon, a megbeszéléseken a vállalatvezér Elon Musk is többször részt vett. Neki határozott elképzelése volt arról hogy az autóban mindent, így az ajtókat is elektromosan kell vezérelni egy képernyőn keresztül. Álláspontját úgy fogalmazta meg: „A legjobb alkatrész az, ami nincs.”

A szempontok túlmutattak az esztétikán, a hagyományos kilincsek elhagyása kevesebb alkatrészt, így alacsonyabb költséget jelentett egy olyan elektromos autónál, amelyet a Tesla a meglévő modelljei árának nagyjából a feléért tervezett értékesíteni.

Csakhogy a döntésnek később következményei lettek, ugyanis a Tesla ajtóit egy alacsony feszültségü akkumulátor működteti, ami leállhat, különösen egy baleset után.

Ilyen esetben megeshet, hogy a bent tartózkodók csapdába esnek, ha nem tudnak a vésznyitókról, vagy nem érik el azokat. A nem működő ajtók egyes esetekben súlyos sérülésekhez járultak hozzá, és több száz fogyasztói panasz érkezett az amerikai Nemzeti Autópálya-közlekedésbiztonsági Hatósághoz, amely jelenleg vizsgálja az ügyet. Kínában fontolgatják az ilyen kilincsek betiltását, az európai szabályozók pedig kiemelt kérdésként kezelik az elektromos működtetésű ajtókra vonatkozó előírások szigorítását.

A Bloomberg összesítette az Egyesült Államokban bekövetkezett halálos baleseteket, amelyekben az ajtók működése szerepet játszhatott. A kutatás

legalább 15 halálos áldozatot azonosított egy tucatnyi balesetben az elmúlt évtizedben, amikor az utasok vagy a mentők nem tudták kinyitni a balesetet szenvedett és kigyulladt Tesla járművek ajtajait.

A Tesla nem reagált a lap megkeresésére. A vállalat korábban közölte: megfelel minden helyi és szövetségi jogszabálynak, és kiemelte, hogy járművei magas pontszámokat érnek el a törésteszteken.

A gyártó dizájnigazgatója, Franz von Holzhausen szeptemberben azt nyilatkozta, hogy a Tesla az ajtókilincsek újratervezésén dolgozik. Céljuk, hogy az elektromos és a kézi ajtónyitó mechanizmusokat kombinálják, és így intuitívabbá tegyék őket a „pánikhelyzetben” lévő utasok számára.

Címlapról ajánljuk
Ősi ösztöneinknek engedünk a karácsonyi túlevéssel, ám ez leküzdhető

Ősi ösztöneinknek engedünk a karácsonyi túlevéssel, ám ez leküzdhető

Tóth Tamás táplálkozási szakértő az InfoRádióban arról beszélt, hogy vannak módszerek, amelyekkel azok is átvészelhetik drasztikus súlygyarapodás nélkül az ünnepeket, akik egyébként sem étkeznek és élnek túl egészségesen. Ha viszont megtörtént a baj, és „bűnbe estünk”, akkor sincs minden veszve.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×