eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Veszteglésre kényszerülő kamionok Doverben 2020. december 22-én. A kikötő zárva tart, mert a Nagy-Britanniában felbukkant új koronavírus-változat gyors terjedése miatt a francia kormány december 20-án éjféltől 48 órára megtiltotta mindenkinek, a teherautóvezetőket is beleértve a beutazást a szigetországból.
Nyitókép: MTI/AP/Kirsty Wigglesworth

Rohad az áru – Elképzelhetetlen káosz alakult ki a csatorna brit oldalán

Apokaliptikus a helyzet Angliában a doveri kikötő felé vezető utakon. Az autópályán lépésben haladnak a kamionok, megromlik az Európába exportált élelmiszer, és a közelgő ünnepi hétvégére még rosszabb helyzetet jósolnak.

Az Anglia és Európa közötti kompátkelő, a doveri kikötő felé tartó autópálya lassan már nem közútra, hanem három-négy sávos vasúti pályára emlékeztet. Az autópályán egymást érik a kamionok, és már a hétvégén akár 25 órás késésbe kerültek a sofőrök a megadugó miatt. Mindennek nyomán elkezdett megromlani a kamionokban szállított és az unióba exportált élelmiszer.

Az ok a húsvéti ünnepek előtt megugrott forgalom, a rossz idő és az anyagi gondokba került P&O kompvállalat felfüggesztett útvonalai.

(A cég emlékezetes módon és teljesen váratlanul több száz dolgozóját bocsájtotta el márciusban egy Zoom-híváson keresztül, ami politikai botrányt kavart Nagy-Britanniában).

A most kialakult hatalmas dugó miatt az élelmiszerexportőr cégek kemény lobbizásba kezdtek, hogy a termékeiket szállító kamionok kapjanak prioritást a kikötőbe való eljutáshoz és az átkeléshez.

„Ha hétfőn berakodunk egy bárányhússzállítmányt, akkor az elvárás az, hogy keddre leszállítsuk Németországba az árut” – mondta Graham Eardley, a nevét viselő cég vezetője a BBC-nek. A késlekedés miatt a termékünk értéke óráról órára zuhan – tette hozzá.

A helyzetet tovább komplikálja a sofőrök munkáját szabályozó rendelkezés, hogy a francia oldalra, azaz

Calais-be átérve 11 órás pihenőt kell tartaniuk, mert a dugóban való ücsörgés nem számít annak.

A Brit Húsfeldolgozók Szövetsége szerint egyes tagjaik kamionjai 24 órán át vesztegelnek, ami miatt megromlik a hús és más áru.

A szállítók pedig kiszámolták, hogy kamiononként akár 360 ezer forintnyi fontot veszítenek a veszteglés miatt.

Mindezek eredményeként beindult a briteknél az egymásra mutogatás. A Közlekedési Minisztérium közölte: „rendszeresen felülvizsgálják a közlekedési intézkedéseket, de a helyzet a P&O kompcég elfogadhatatlan lépései miatt alakult ki, azaz azért, mert mindenféle figyelmeztetés nélkül elbocsájtottak 800 dolgozót”.

A vállalat azt állítja, hogy jövő héten felújítja az összeköttetést a francia parttal, amennyiben megkapja a szabályozószerv jóváhagyását.

Közben a civil utazók számára azt javasolják, hogy

ha a tenger alatt futó Csalagúton kívánnak átjutni a francia oldalra, akkor hozzanak magukkal elegendő élelmiszert,

mert hosszú várakozásra kell felkészülniük.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×