INFORÁDIÓ 
2020. július 2. csütörtök
Ottó

donald trump

kampány

koronavírus

Donald Trump amerikai elnök beszél az oklahomai Tulsában tartott kampányrendezvényén 2020. június 20-án. A koronavírus-járvány miatt Trump több mint három és fél hónap után rendezhetett ismét kampánygyűlést a járvány miatt csak részben megtelt BOK Centerben.

Megtréfálták Donald Trumpot a hamis jegyvásárlók?

Az amerikai elnök stábja tagadta, hogy összehangolt ellenzéki akció miatt voltak kevesebben a hétvégi kampányrendezvényen, mint tervezték. Tinédzserek egy csoportja azt állította, a közösségi médián buzdították az embereket: vegyenek jegyet, de maradjanak távol.

Donald Trump a hithű republikánus oklahomai Tulsában indította újra a kampányát szombaton. Az elnök azzal nyitott, hogy „nagyon rossz emberek vannak kint” – ugyan nem nevezte meg őket, de valószínűleg a BLM, a Fekete Életek Számítanak csoport ellene tüntető aktivistáira gondolt.

A kétórás fellépés idején azt is megjegyezte: utasítást adott ki a koronavírus-tesztek lassítására,

mert a sok tesztelés sok esetet derített fel.

A Fehér Ház később közölte: „az eknök ezt nyilvánvalóan viccnek szánta”.

Demokrata kihívójára kitérve azt mondta: Joe Biden a „radikális baloldal bábja lesz”. A tüntetőket pedig „kizökkent baloldali csőcseléknek” nevezte, akik megszentségtelenítik az emlékműveket, sárba tiporják az amerikai történelmet és „megfélemlítik azokat, akik nem igazodnak hozzájuk.”

Trükkös kísérlet a Trump-támogatók távoltartására

Megjegyzésein kívül legalább ekkora téma lett, hogy csak kevesen mentek el megnézni az elnököt. Trump a jegyinformációk alapján egymillió lelkes hívőre számított a városban. A helyi tűzoltóság szerint viszont a 19 ezer férőhelyes stadionnak mindössze 6000 ülését foglalták el. És úgy tűnik, azért, mert a jegyek egy részét Trump-ellenes érzelműek vásárolták fel, akik persze nem jelentek meg.

A BBC-nek nyilatkozó Elijah Daniel egyike volt azoknak a koreaipop-rajongóknak és TikTok app felhasználóknak, akik a jegyfoglalásokra buzdították a Trump-ellenes tábort.

A fiatalember szerint nem feltétlenül a kampányuk, hanem az elnök iránti lanyha érdeklődés volt az oka az üres széksoroknak.

„A K-pop rajongók és TikTok-felhasználók inkább azt mutatták meg, hogyan próbálja felpumpálni hamis adatokkal a nézői számokat”

– mondta.

Donald Trump újraválasztási kampánya tagadta, hogy sikeres lett volna a szabotázs, mert a gyűlésekre érkezési sorrendben lehet bemenni.

„A balosok és az online trollok győzelmi kört futnak és azt hiszik, hogy befolyásolták a nézőszámot, de nem tudják, hogyan folynak le a gyűléseink”

– mondta Brad Parscale kampányilletékes.

Tinik tömegei vettek Trump-jegyet, majd maradtak távol

Steve Schmidt volt republikánus kampánymunkatárs, aki időközben Trump bírálója lett, azt mondta, hogy csak a 16 éves lánya és barátai több száz jegyet foglaltak le azzal, hogy nem mennek el. Amerika-szerte más tinik is ezt tették – írta a Twitteren.

Külön megdicsérte a K-pop-rajongókat és más tiniket a Demokrata párt radikális szárnyához tartozó Alexandria Ocasio-Cortez kongresszusi képviselő, aki azt írta a platformon, hogy „elárasztották a Trump-kampányt a hamis jegyfoglalásokkal”.

Függetlenül attól, hogy mennyire volt sikeres a Trump-ellenes trükk, ellenérzéseket váltott ki, hogy még nem szavazókorú tizenévesek befolyásoltak egy politikai nagygyűlést.

Nem sikerült megakadályozni a Trump-hívők bejutását

A BBC ugyanakkor megjegyezte, hogy a rendezők mindig több jegyet hagynak jóvá, mint amennyi ülőhely van és így a szabotőrök nem tudták megállítani a valódi Trump-hívők bejutását. Úgy tűnik viszont, hogy elhitették az elnök stábjával, hogy többen voltak kíváncsiak a szereplésére, mint ahányan valójában el akartak menni.

A nagygyűlésre a még továbbra is tartó koronavírus-járvány közepette került sor. A résztvevők szorosan egymás mellett álltak és csak kevesen viseltek maszkot.

Az emberekkel aláírattak egy nyilatkozatot, hogy ha megbetegszenek, nem tehetik felelőssé a Trump-kampányt.

Nyitókép: MTI/EPA/Albert Halim
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018