A légikísérök munkabeszüntetése tavaly négyszer, a pilótáké pedig ugyan csupán egyetlen alkalommal, de egy teljes hétre bénította meg a Lufthansa működését és okozott kereken 100 millió euró veszteséget a cégnek.
A szintén a konszernhez tartozó Germanwings egyik utasszállító gépének tavaly márciusi lezuhanása pedig azért okozott komoly tekintélyveszteséget a Lufthansának, mert a szerencsétlenséget egy búskomorságban szenvedő, de betegségét jól palástoló fiatal pilóta szándékos akciója okozta.
Emiatt a légitársaság vezérigazgatója a múlt évben elért igencsak jelentős nyereség ismertetésekor tudatosan nem beszélt szerencsés esztendőről,hanem csupán annyit jegyzett meg, hogy a tiszta haszon megközelítette az 1 milliárd 700 millió eurót. Ebben szerepet játszott az üzemanyag árának fokozatos csökkenése, no meg az amerikai Jet-Blue légitársaság résztulajdonosi jogainak eladása is.
Így aztán több éves szünet után idén a tavalyi nyereség alapján ismét fizetnek járulékot a Lufthansa-részvények után.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy idén nem számol jelentős többlet-bevétellel, mert a légi forgalomban egyre éleződik a konkurencia-harc, ezért, hogy megnyerjék az utasokat, az üzemanyagra fordított kiadás csökkenéséből eredő haszon jelentős hányadából leszállítják a repülőjegyek árát. Ez elsősorban a konszern fapados járatait, az Eurowing-et fogja majd érinteni, amely máris 30 százalékkal olcsóbb, mint az anyavállalat.
Tervbe vették azt is, hogy az Eurowing flottáját további 10 géppel csaknem százra emelik és ezzel egyidőben számára forgalmi központtá építik ki a müncheni repülőteret.
Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek