A hétvégén a londoni Bajnokok Ligája-döntőre tömegesen érkező német drukkerek is megismerkedhettek a Boris-biciklikkel - a főpolgármesterről elnevezett, és a város több pontjáról kölcsönözhető sétakerékpárokkal. Hasonló rendszer indult New Yorkban, ahol az ottani városvezető, Michael Bloomberg után "Mike bike"-nak nevezhetik el a bicikliket.
Bloomberg is nagydarab, strapabíró és vastagkerekű bicikliket telepített a metropolis több pontján található automata kölcsönzőállomásokra.
Az amerikai városban is kék a tömegbicikli és a társadalmi egyenlőtlenségek elleni tiltakozók nagy haragjára itt is egy bank, a Citi a főszponzor.
Ami azonban a New York-iak egy részét igazán dühíti, az az, ha környékükre is telepítettek dokkolóállomást.
A tehetősebb negyedekben a lakók kampányt indítottak, mert szerintük a kölcsőnzőhelyek csúnyák, vonzzák a szemetet, az egereket - és a magukon könnyíteni vágyó kutyákat.
A városban összesen 330 állomásról 6000 kerékpár kölcsönözhető.
Kérdés, hogy mennyire lesz népszerű a rendszer a turisták körében. A bicikliket évi 95 dolláros tagsági díjjal lehet majd igénybe venni naponta 45 percre és a további használatért extra díjat kell fizetni, vagy meglehetősen borsos, 10 dolláros napibérlettel lehet használni. Összehasonlításul: Londonban már 3 dollárnak megfelelő összegtől is elvihető egy Boris-bicikli.
Bloomberg polgármester közben egyaránt kivívta a biztonságos közlekedés hívei és az autósok haragját is.
Úgy döntött, hogy a bérbiciklik esetében nem lesz kötelező a biztonsági sisak viselése, mert a szigor a felhasználók kedvét szegné. Emellett kiterjesztette New Yorkban a kerékpársávokat, ami az autósok és különösen a taxisok tiltakozásához vezetett.
A londoni "kollégák" azonban bátorítják Bloomberget. "Hat hónapig utálni fognak, utána viszont szeretni" - idézte a Telegraph Jon Orcuttot, a brit főváros közlekedéspolitikai igazgatóját.