eur:
393.12
usd:
367.26
bux:
65939.26
2024. április 23. kedd Béla

Álomból rémálom - mi lesz a Boeing Dreamlinereivel?

A Boeing cég közölte, folytatja a Dreamliner néven ismert repülőgépek gyártását, de egyelőre nem teljesíti a megrendeléseket - miközben mérnökei megpróbálják azonosítani azt a hibát, ami miatt földre kényszerül a világ teljes Boeing 787-es flottája.

Álomjáratnak hívják, de a légi cégek számára kezd rémálomjárattá válni. A Boeing 787-est a világ egyik legüzemanyagtakarékosabb gépeként és mérnöki csodaként mutatták be, de egy japán járaton történt incidens miatt most nem szállhat fel az új modellből leszállított körülbelül 50 repülőgép, mert világszerte több légi közlekedési szabályozó szerv ezt rendelte el.

Amerikai és japán szakemberek most a gépek lítium-ion akkumulátorait vizsgálják, amelyekről gyanítják, hogy túlmelegedhetnek és esetleg tüzet okozhatnak. Pont ez az eszköz az, ami segítene radikálisan csökkenteni a Dreamliner üzemanyag-felhasználását.

Január 7-én azonban egy japán belső járaton kigyulladt az akkumulátor, és a pilótának vissza kellett fordulnia. A lengyel LOT Dreamlinere éppen Chicagóba tartott, amikor a pilóta meghallotta az üzenetet arról, hogy nem repülhetnek a Dreamlinerek - így a bemutató repülés után nem térhetett haza a gép. Sok utas kifejezetten a gép miatt vett jegyet a járatra.

A japán hatóságok szerint a vizsgálat hónapokig is eltarthat, és már eddig 52 járatot voltak kénytelenek törölni. Az ANA légitársaságnak mindez napi 1,1 millió dollárjába kerül. Az akkumulátor-probléma mellett olajszivárgás is fellépett a modellen, egy alkalommal megrepedt a pilótafülke ablaka és egy fedélzeti számítógép hibásan jelentett fékproblémát.

A Boeing azt állítja, hogy gépei biztonságosak. Scott Hamilton szakíró szerint a cégnek azonban problémát okozhat, ha hagyományosakra kell lecserélni a lítium-ion akkumulátorokat. Ezek miatt ugyanis nehezebbé és kevésbé energiatakarékosabbá válna a gép, ami kihathat a jövőbeli megrendelésekre. A lengyel LOT légitársaság például közölte: csak akkor veszi át a korábban megrendelt további 3 Deamlinert, ha addigra megoldják az összes technikai gondot.

Amerikai illetékesek most a GS Yuasa Corporation nevű japán cég által gyártott akkumulátorokat vizsgálják. A Boeing azt állítja, hogy több mint 1 millió órán át tesztelte gépeit, mielőtt megállapította, hogy biztonságosak a gyorsan tölthető lítium-ion akkumulátorok , amelyek használatát az amerikai Szövetségi Légügyi Ügynökség is engedélyezte.

A gyár szóvivője nyilatkozatában közölte, hogy a Dreamlinerek kiszállítását ugyan leállították, a gyártás azonban folytatódik. A szállításokat csak akkor újítják fel, ha a helyi légi közlekedési hatóság ismét megadja a repülési engedélyt - tette hozzá.

A légi ágazat sokat várt a Boeing 787-estől, amely más gépekkel szemben 80 százalékban könnyű kompozit anyagból készült és a hasonló kategóriás gépekhez képest 20 százalékkal kevesebb kerozint fogyaszt. A cég közölte, hogy folytatja a gyártást - igaz kevesebb gép készül, mint korábban tervezték. A potenciális rivális Airbus A350-es tesztrepülése csak az év második felére várható, és ha a hatóságok szigorúbb engedélyeztetési feltételeket vezetnek be, akkor azok majd az Airbust sújtják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának

Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának

Kína javára végzett kémtevékenység gyanújával vettek őrizetbe egy embert a karlsruhei szövetségi főügyész utasítására. Az eset különbözik a korábbi háromtól, ezúttal ugyanis egy parlamenti párt európai parlamenti képviselőjének legközelebbi munkatársáról van szó. Kína berlini nagykövetsége visszautasította a vádakat.

A lengyel álláspont egyértelmű: Oroszországnak stratégiai vereséget kell szenvednie Ukrajnában - szakértők az Arénában

A lengyelországi önkormányzati választások után mindkét politikai oldal győztesnek vallhatja magát – derült ki az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Mitrovits Miklós történész és Dobrowiecki Péter, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője, két Lengyelország-szakértő volt a vendége. A beszélgetésben szó esett Donald Tusk Európa-politikájáról és Jaroslaw Kaczynski utódlásának kérdéséről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Hangulatjavulással indult a hét a tőzsdéken, tegnap világszerte felpattantak a tőzsdék a korábbi hetekben tapasztalt esés után. A momentum a mai nap kitartott, Ázsiában nagyrészt emelkedtek a vezető részvényindex és Európában is határozott emelkedést lehet látni, valamint az USA-ban is folytatódott az erősödés. Közben felpörögtek az események mind makrogazdasági, mind gyorsjelentési fronton: itthon az MNB kamatdöntést tartott, és a nap folyamán sorban érkeztek a BMI adatok Európából és az Egyesült Államokból; közben a befektetők a vállalati gyorsjelentésekre figyelnek, a Spotify árfolyama például nagyot ugrott a vártnál jobb eredmények után, de a zárás után érkezik majd a Tesla is, amelyről még a jelentést megelőzően technikai elemzést készítettünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×