A Ryanair sokak számára a lehetőséget jelenti, hogy olcsón eljussanak Európa távoli szegleteibe, Michael O'Leary vezérigazgató viszont kemény üzleti fogásairól és néha botrányt kavaró kijelentéseiről ismert.
A Ryanair emlékezetes módon pert folytatott egy mozgássérülttel, akivel ki akarták fizettetni, hogy kerekesszéken eltolták a gépig. Pénzt akart szedni a WC használatért és a cégfőnök kitalálta az úgynevezett "kövér-adót" - aki testesebb, fizessen többet. Tőle származik az állóhelyes utazás ötlete is, egy németországi sajtótájékoztatón pedig azzal hozta zavarba a neki tolmácsoló nőt, hogy azzal viccelt, az ő gépein ingyenes szexuális szolgáltatások is lehetnek.
O'Leary a jelek szerint nemcsak a médiában tud érzelmeket kavarni, de alkalmazottai között is. A Ryanair egyik vezető pilótája ugyanis új költséghatékonysági megoldással állt elő: cseréljék le a vezérigazgatót egy utaskísérőre. Morgan Fischer a Financial Timesnak írt levelében vetette fel az ötletet.
Az előzmény az, hogy O'Leary a múlt héten azt mondta: engedélyt szeretne kapni a repülési hatóságoktól arra, hogy a rövid távú járatokon a Ryanair gépek csak egy pilótával repülhessenek. Úgyis mindent a számítógép csinál, nem kell a másodpilóta - volt az üzenet. "25 év és 10 millió út után, eddig egyetlen gond volt, amikor a pilóta szívrohamot kapott, de letette a gépet" - hozta fel példaként. Felvetette azt is, hogy az utaskísérők egyike is átveheti a másodpilóta szerepét, csakhogy biztosítsa, "hogy az elsőszámú fickó nem alszik el, és nem állít el egy kapcsolót".
A Ryanair pilótákat kiképző Fisher vitriolos levelében erre azzal válaszolt: megérti, hogy cége szeretné csökkenteni a költségeket és így a jegyárakat. "Azt javaslom, hogy cseréljük le a vezérigazgatót egy utaskísérőre, akinek átlagfizetése évi 13 ezer euró. A Ryanair ezzel több millió eurót spórolna meg. Az ötlet azért is könnyen kivitelezhető, mert a vezérigazgató lecseréléséhez nem kellene a Boeing, vagy a polgári repülési hatóság engedélye."
A cégen belüli szemtelenkedés ezzel még nem ért véget, O'Leary egyik szóvivője azt mondta: "Michael elismeri, hogy egy utaskísérő sokkal vonzóbb cégvezető lenne, mint ő, ezért elgondolkodik az ötleten. Ha ki tudjuk képezni őket arra, hogy letegyenek egy gépet, akkor Michael munkakörére is meg tudjuk tanítani őket."
Az Ír Pilóták szövetségének vezetője közben megkérdőjelezte a szívrohamot kapott pilótáról szóló kijelentést, és megjegyezte: nem ő szállította le a gépet, és később meg is halt. O'Leary a jelek szerint azért viccelődik az állásával, mert felismerte, hogy cég nem tud már csak az olcsó jegyekkel ügyfeleket szerezni. Ha változik a menedzsment, akkor rám sem lesz szükség - mondta.