Richard Sulík házelnök a parlamentben fogadta a petíciós bizottság képviselőit, az íveken összesen 125 640 aláírás szerepel. Mint mondta, mindent megtesz annak érdekében, hogy az ügyet mielőbb megvitassák a képviselők.
A tervezett nagyberuházás ellen elsősorban a kereszténydemokrata mozgalom indított frontális támadást, főleg a kaszinók miatt. A petíciós bizottság "biztonsági kockázatnak" tartja a Pozsony határába tervezett kaszinóvárost, amely Európa legnagyobb ilyen jellegű létesítménye lenne.
A Metropolis nevű komplexumot a Trigránit az amerikai Harrahs társassággal építené, 1,5 milliárd euróért. A mintegy 1,2 millió négyzetmétert elfoglaló komplexumból csupán valamivel több, mint 27 ezer négyzetméter esik a kaszinó-negyedre, vagyis a beruházás távolról sem csak a hazárdjátékokról szól - magyarázta korábban Zászlós Gábor, a nagyberuházást kivitelező Trigránit társaság szlovákiai igazgatója annak kapcsán, hogy a kereszténydemokraták minden vonalon támadást indítottak a projekt megvalósítása ellen. A kereszténydemokraták a kaszinók családromboló hatásától és a bűnözés növekedésétől tartanak.
A projektet a város határában fekvő két község, Horvátjárfalu és Ligetfalu önkormányzata, végül pedig Pozsony főpolgármestere is megvétózta. A beruházó azonban nem adja fel a harcot. A közvéleményt újabban egy delfinárium megnyitásával akarja meggyőzni, továbbra is bíznak a sikerben. Jelenleg kivárják az őszi önkormányzati választásokat és azt, kik kerülnek majd a város élére.
A Trigránit szerint félrevezető információkat terjeszt a kaszinó megépítése ellen szerveződött petíciós bizottság. Zászlós Gábor állásfoglalásában kifejti, hogy a projekt nyilvános vitája után 30 százalékkal csökkentették a kaszinók alapterületét, vagyis az egész Metropolisnak csupán két százalékát foglalják el a játéktermek. Zászlós magyarázata szerint a Metropolis nagyobb beruházás lenne, mint a Peugeot-Citroën vagy a KIA autógyár volt. Több ezer új munkahely kialakításával, milliárdos állami bevételekkel és az idegenforgalom jelentős bővülésével járna.
A másfél milliárd eurós beruházás 600 millió eurót hozna az államkasszába, és 5000 embernek adna munkát - hangsúlyozta Zászlós Gábor a SITA hírügynökségnek eljuttatott állásfoglalásában.
Lázár János a parlamentben: Trianon nélkül miénk volna Európa egyik legmodernebb vasúthálózata