Infostart.hu
eur:
382.95
usd:
328.73
bux:
109387.87
2025. december 5. péntek Vilma
smart transportation with Motorway intersection
Nyitókép: dowell/Getty Images

Jön az okos-autópálya: ez az autósok végzete, milliárdokat tesznek ki a bírságok

A nagy-britanniai tesztüzemből az derült ki, hogy sehol máshol nem szabtak ki annyi közlekedési bírságot, mint ezeken az útszakaszokon.

Sorra szedi az áldozatait az Egyesült Királyságban kiépített okos-autópálya: a négyéves tesztidőszak folyamán az M1-es autópálya Sheffield és Rotherham közötti, csaknem 30 kilométeres szakaszán annyi bírságot szabtak ki a sebességhatárok és a sávlezárások figyelmen kívül hagyása miatt a modern technológiának köszönhetően, hogy az átszámítva milliókban kifejezhető bevételt termel naponta – írja a vezess.hu.

Összesen 22 546-an szegték meg a 2020-ban a környezetszennyezés csökkentése érdekében 60 mérföld/órára (96 km/órára) mérsékelt sebességhatárt az intelligens autópályán. Csak ebből 2,25 millió fontnyi, átszámítva több mint egymilliárd forintnyi bevétele származott volna a brit kormánynak, ha minden esetben teljes egészében kifizették volna a bírságot.

Összesen 119 204 esetben bírságoltak, ami a négy évre kivetítve több mint 11,9 millió fontnyi, azaz csaknem 5,5 milliárd forintnyi pénzbüntetést jelent annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány alatt forgalomcsillapítási okokból egy időre feloldották a szigorítást. Ez napi bontásban 8164 fontnak felel meg, ami a mostani árfolyam szerint körülbelül 3,7 millió forinttal egyenlő.

Az Egyesült Királyságban először 2006-ban jelent meg, de hivatalosan 2014 óta alkalmazzák az okosautópálya-szakaszokat, amik a forgalom irányításában és a valós idő szerinti figyelmeztető táblák kihelyezésében jelent újítást. Az intelligens autópályákon előfordul, hogy a leállósávot is forgalmi sávként használják, illetve változó sebességkorlátozást alkalmaznak a forgalom áramlásának szabályozására.

A 400 kilométeren kiépített okos-autópályák az egész hálózat tíz százalékát teszik ki, de tavaly a biztonsági aggályokra és a költségekre hivatkozva leállították a további szakaszok építését.

Címlapról ajánljuk
Sok pénzt hagytak veszni, idén sem igazán moccantak az autósok

Sok pénzt hagytak veszni, idén sem igazán moccantak az autósok

Éves szinten 2,3 százalékkal 30 ezer forint alá csökkent az átlagdíj az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban – közölte a netrisk.hu biztosítás összehasonlító portál. A díjcsökkenés ellenére csak az autósok 25 százaléka váltott.

Karácsony Gergely: semmilyen fővárosi irányítás vagy tulajdon nem kerülhet át a kormányhoz

Karácsony Gergely szerint ha máshogy nem megy, akkor politikai logikából levezetett unortodox, a kormány által kitalált megoldással kell működőképesként megtartani Budapestet, az ő feladata most az, hogy a kormányt ne engedje ki ebből az ígéretéből. A főpolgármester azt mondta, Tüttő Katát a Fővárosi Közgyűlésben tapasztalható politikai realitások miatt jelölte. A Tisza Párt közgyűlési szerepvállalását nonszensznek tartja, mert nem lehet egyszerre felelősséget is vállalni meg nem is. Beszélt a Nyugati téri és a népligeti felüljáró sorsáról, valamint arról, hogy egy parlament elé benyújtott javaslat elvenné a főváros jogait az egyik Duna-part szabályozásával kapcsolatosan.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×