2024. április 28. vasárnap Valéria

Hamarosan injekcióban kaphatjuk a fiatalságot

Már nem is olyan távoli lehetőség az öregedés megállítása, a kutatók ugyanis az utóbbi időben jelentős lépéseket tettek annak érdekében, hogy csökkentsék az idős korban kialakuló betegségek romboló hatását.

A Párizsi Egyetem kutatói a mitokondriumokat vizsgálták, azokat a pálcika alakú energiaforrásokat, amelyek minden sejtben megtalálhatóak, valamint azt a folyamatot, amely során az általunk elfogyasztott élelmiszerek átalakulnak a sejteknek erőt adó energiává.

A tudósok kimutatták, hogy a mitokondriumok elhasználódásának nagy szerepe van a sejtek öregedésében. Minden ötezredik embernél felfedeznek valamilyen rendellenességet ezekben a sejtszervecskékben, ami idegrendszeri problémákat vagy vakságot okozhat.

A mitokondriumok sajátossága, hogy saját DNS-ük van, amelyet a gyermek kizárólag az anyjától örököl.

Francia kutatók a közelmúltban sikereket értek el a mitokondriális DNS vizsgálatában. Felfedezésük alapján kikísérleteztek egy olyan vakcinát, amellyel hatást gyakorolnak a mitokodriumok génállományára, ezzel pedig lassítják azok öregedését.

Egyelőre ugyanakkor nem igazolható pontosan, hogy a felfedezés hatására valóban lassul az öregedésünk, a folyamatot ugyanis sok más tényező is befolyásolja.

Brit kutatók szerint bár nem csodaszer a franciák által kikísérletezett eljárás, de hasznos lehet azon betegségek kezelésében, amelyek a kor előrehaladtával egyre rosszabb tüneteket produkálnak.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.