Infostart.hu
eur:
364.86
usd:
325.69
bux:
141175.62
2026. október 9. péntek Dénes
BUCHAREST, ROMANIA - NOVEMBER 15: Lumbardh Dellova of Kosovo shows a representative symbol of Albania to the Romanian fans during the UEFA Nations League 2024/25 League C Group C2 match between Romania and Kosovo at on November 15, 2024 in Bucharest, Romania. (Photo by Vasile Mihai-Antonio/Getty Images)
Nyitókép: Vasile Mihai-Antonio/Getty Images

Nemzetek Ligája: a románoké a három pont, de súlyos büntetést is kaptak

Románia labdarúgó-válogatottja 3-0-s végeredménnyel megkapta a három pontot a Koszovó elleni Nemzetek Ligája-mérkőzésen, amelyen 0-0-nál lement a pályáról az ellenfél a hajrában.

A koszovói együttes múlt pénteken a 93. percben, gól nélküli döntetlennél levonult a pályáról, mert a román drukkerek Szerbiát éltető rigmusokat skandáltak. A meccset előbb félbeszakították, majd véget is vetett neki a játékvezető, miután a koszovói csapat visszautasította a visszatérést a játéktérre.

Koszovó 2008-ban kiáltotta ki függetlenségét Szerbiától, Románia pedig azon országok közé tartozik, amelyek ezt hivatalosan nem ismerik el.

Az európai szövetség honlapján olvasható döntés értelmében a románok nyerték a mérkőzést, azonban a Román Labdarúgó Szövetségnek 128 ezer eurós büntetést kell fizetnie, valamint válogatottjának a soron következő hazai meccsét zárt kapuk mögött kell játszania. A koszovói szövetségnek 6000 eurót kell fizetnie csapata viselkedése miatt.

Ezzel az eredménnyel a románok százszázalékos teljesítménnyel végeztek az élen a C divízió 2. csoportjában és feljutottak a B divízióba, míg Koszovó maradt a második és osztályozót játszhat.

Címlapról ajánljuk

Jutalmat kapnak a paksi fenékküszöb építői – bejelentéseket tett Magyar Péter és Vitézy Dávid

Fenékküszöb, sport-összeférhetetlenség, költségvetés, egészségügy, vagyonadó-ekho-kata és közlekedési, illetve egyéb beruházások is napirendre kerültek a bejelentések között a rendkívüli időpontban kezdődött kormányzati sajtótájékoztatón. Kiderült az is, hogy 25 forinttal csökken a 7,5 tonna fölötti dízeles járművek jövedéki adója.
Vagyonadó-tervezet: így kalkulálhatnak az ingatlantulajdonosok

Vagyonadó-tervezet: így kalkulálhatnak az ingatlantulajdonosok

A Tisza-kormány október 14-ig tartó társadalmi egyeztetésre bocsátotta a vagyonadóról szóló törvénytervezetet, amely az egymilliárd forint feletti nettó vagyont évi 1, a 100 milliárd forint feletti részt pedig 1,5 százalékos adóval terhelné. Az ingatlanok értékét kötött sorrendben kellene meghatározni, elsősorban a friss ügyleti érték, a legfeljebb tíz évre visszamenő indexált vételár, a NAV tömeges értékelési modellje vagy független szakértői becslés alapján. A kormány mintegy 15 ezer magánszeméllyel és 2 ezer vagyonkezelési adóalannyal számol, az 500 millió forint feletti ingatlanoknál pedig szigorúbb értékelési szabályok lennének. A törvény 2026. december 15-én lépne hatályba, így már a 2026 végi vagyonállapot számítana, az első bevallási határidő pedig 2027. augusztus 31. lenne. Az alábbiakban szakértőket kérdeztünk arról, hogy várhatóan hogyan kell alkalmazni a törvényt és az majd milyen hatással lehet a piacra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×