eur:
394.74
usd:
370.24
bux:
65176.05
2024. április 19. péntek Emma
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Itt a jelentés a tavalyi F1-zárófutamról

A vita akár elölről is kezdhődhet, hisz megállapították a versenyigazgató felelősségét a Max Verstappen vb-győzelmét hozó futam hajrájában.

Az M4Sport.hu-n megjelent híradás szerint közzétette az FIA a múlt évi Abu-dzabi Nagydíj kapcsán lefolytatott vizsgálati jelentést. Kimondták, Michael Masi versenyigazgató ugyan jóhiszeműen járt el, de hibázott a biztonsági autós újraindítás során.

A Motorsport Világtanács által készített 7 oldalas dokumentum részletesen tárgyalja a 2021-es szezonzáró hajrájának biztonsági autós fázisa során történt eseményeket, taglalja az ügyben tett óvásokat, valamint megállapítja, milyen hibákra bukkantak.

A jelentésben az FIA először mondta ki nyíltan, hogy a már menesztett Michael Masi "emberi mulasztást" követett el, azzal, hogy az újraindítást megelőzően nem az összes körhátrányban lévő versenyzőnek biztosította a körvisszavétel lehetőségét, hanem csak azoknak, akik a két bajnokesélyes, az első helyen álló Lewis Hamilton, és a második helyen haladó Max Verstappen között voltak a holland korábbi kerékcseréje után.

A szövetség ugyanakkor Masi védelmében hozzátette, hogy a szakember "jóhiszeműen járt el", mivel szerette volna elkerülni a biztonsági autós befutót, ahogyan arra az egész 2021-es szezon során törekedett a csapatokkal folytatott korábbi megbeszélései alapján.

A jelentés azonban megállapítja, hogy a tévedések és hibák ellenére a bajnokság végeredménye hiteles, végleges, és már nem lehet megváltoztatni.

A feltárt hibák:

  • a párbeszédek negatív hatással voltak "az utolsó körök sima levezénylésére, mert elvonták a versenyigazgató figyelmét, amire szükség lett volna az idő által sürgetett döntés meghozatalakor"
  • sok felesleges kommunikáció volt az utolsó körökben, ami zavart okozott és befolyásolta Masi döntéseit
  • a biztonsági autós szabályokban lyukak vannak, ezek is hibák lehetőségét adták Masi kezébe
  • nem lehet minden esetben biztonsági autó nélkül zárni egy versenyt, illetve törekedni erre.

Javaslattétel is történt a virtuális versenyirányításra, a rádiózás korlátozására (csapatfőnökök kitiltása), a lekörözött autókkal kapcsolatos szabályozás újragondolására is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×