eur:
393.67
usd:
364.6
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Az összetettben élen álló Valter Attila, a Groupama-FDJ csapat versenyzője ünnepel a pódiumon a 104. Giro dItalia olasz országúti kerékpáros körverseny hatodik, Grotte di Frasassi és Ascoli Piceno közötti 160 kilométeres hegyi szakaszának eredményhirdetésén Ascoli Picenóban 2021. május 13-án.
Nyitókép: MTI/AP/Gian Mattia D'Alberto

Folytatódik a magyar álom: még mindig élen a Girón Valter Attila

Valter Attila az esélyesekkel együtt célba érve megőrizte az összetettben élen állónak járó rózsaszín és a legjobb 25 éven aluli versenyzőt illető fehér trikót a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny nyolcadik, szombati szakaszán.

Valter Attila az esélyesekkel együtt célba érve megőrizte az összetettben élen állónak járó rózsaszín és a legjobb 25 éven aluli versenyzőt illető fehér trikót a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny nyolcadik, szombati szakaszán.

A Foggia és Guardia Sanframondi közötti 170 kilométeres etapon egy második kategóriás hegy után a célba egy negyedik kategóriás emelkedő vezetett. A szakasz elején az oldalszél és a nagy tempó okozott nehézséget, egy ízben a rózsaszín trikós Valter a szakadás után a második csoportban volt, ám csapata segítségével kezelte a helyzetet, és felzárkózott. A mezőny 70 kilométer, a kilencfős szökés kialakulása után nyugodott meg, a Groupama-FDJ által vezetett karaván nyolc percre is elengedte az élcsoportot, mivel abban nem volt olyan versenyző, aki összetettben jól állt volna.

A főmezőny nyugodtan tekert az utolsó rövid, ám meredek kaptató lábáig, akkor viszont a nagy esélyesek fokozták a tempót, a segítő nélkül maradó Valter viszont annak ellenére sem szakadt le, hogy egy bukásnál majdnem elsodorták a szerencsétlenül járt versenyzőtársai. A 26 főre redukálodott üldözők végül a győztes után 4:48 perccel értek célba.

A szakaszgyőzelmet a kilencfős szökevénycsoportból a francia Victor Lafay szerezte meg, a 22 éves Valter 4:48 perc hátránnyal a 29. helyen ért célba. A Groupama-FDJ magyar bringásának

előnye továbbra is 11 másodperc

a belga Remco Evenepoel és 16 a Tour de France-győztes kolumbiai Egan Bernal előtt. A rózsaszín trikó 90 éves történetében Valter a 166. versenyző, aki legalább háromszor magára ölthette a legendás mezt.

A mezőny másik magyar tagja, Dina Márton 118. lett 11:14 perces hátránnyal, összetettben pedig négy pozíciót rontva a 91. helyről várja a folytatást 46:42 perccel lemaradva honfitársától.

A szombati szakasz krónikájához tartozik, hogy a pontversenyt vezető ausztrál Caleb Ewan két etapsiker után térdfájdalmai miatt feladta a versenyt, így a ciklámen trikót a belga Tim Merlier vette át.

Vasárnap Valternek még nehezebb dolga lesz, hogy megvédje a legendás Maglia Rosát, mivel két második és egy harmadik kategóriás emelkedő után egy első kategóriás hegytetőn lesz a befutó.

Eredmények:

8. szakasz, Foggia-Guardia Sanframondi, 170 km:

1. Victor Lafay (francia, Cofidis) 4:06:47 óra

2. Francesco Gavazzi (olasz, EOLO-Kometa) 36 mp hátrány

3. Nikias Arndt (német, DSM) 37 mp h.

...29. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:48 p h.

...118. Dina Márton (EOLO-Kometa) 11:14 p h.

Az összetett élcsoportja:

1. Valter 31:10:53 óra

2. Remco Evenepoel (belga, Deceuninck - Quick-Step) 11 mp hátrány

3. Egan Bernal (kolumbiai, INEOS Grenadiers) 16 mp h.

...91. Dina 46:42 perc h

Vasárnap a Castel di Sangro és Campo Felice közötti 158 kilométer megtétele és hegyi befutó vár a mezőnyre, amely 3479,9 kilométert teker, amíg május 30-án célba ér Milánóban.

Címlapról ajánljuk
A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

300 eurónál is többe kerülhet az idei húsvéti bevásárlás Szlovákiában. A Partners piackutató vállalat számításai szerint, 5 százalékkal kénytelenek többet költeni erre az emberek, mint tavaly. Az élelmiszer drágább, a húsvéti díszítés kicsit olcsóbb lett. Egyre több ünnepi asztalon jelenik meg a bárányhús.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Pár hónapja már voltak pletykák, március elején pedig hivatalossá vált, hogy spanyol vonatgyártót venne egy magyar befektetői csoport, több mint 200 milliárd forintért. A hírek szerint a spanyol kormány igyekszik keresztbe tenni a Talgo nevű cég felvásárlásának, és nemrégiben felbukkanhatott egy újabb potenciális vevő is, így korántsem biztos a siker. Összeszedtük, hogy hol tart most a sztori, hogy mit gyárt pontosan a Talgo, és hogy miért kell ennyire a spanyol cég a magyar befektetőknek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×