eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Nyitókép: Balatoni Hajózási Zrt.

Már csak párat kell aludni a Balatonnál ezért az önfeledt szórakozásért

Indul az idei, 179. személyhajózási szezon a Balatonon.

Március 28-án, pénteken indul az idei, 179. személyhajózási szezon a Balatonon - közölte a Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján.

Az április 18-ig érvényben lévő kora tavaszi menetrend szerint a személyhajók péntekenként, szombatonként és vasárnaponként közlekednek Siófok-Tihany, valamint Fonyód-Badacsony útvonalakon. A hétnek ezeken a napjain sétahajóra is lehet szállni Siófok, Badacsony és Keszthely kikötőiben.

A balatoni kompmenetrend már előbb, március 14-től tavaszra vált. Péntektől már nemcsak hétvégeken, hanem hétköznapokon is fél óránként indulnak a járatok: Szántód felől 7.00 és 19.00 óra között, Tihany felől 7.15 és 19.15 óra között, a menetidő 8 perc. Nagy forgalom esetén sűrítik a járatokat.

Címlapról ajánljuk

Európa fegyverkezne, csak kevesen akarnak katonának állni

Az európai vezetők a védelmi képességek fokozását ígérik az általuk hangoztatott orosz fenyegetéssel szemben. Sok államban azonban nem túl nagy a motiváció a katonai pályához. Németországban minden negyedik újonc leszerel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Az Európai Unió versenyképességi problémái továbbra is meghatározzák a gazdaságpolitikai vitákat Brüsszelben, miután az európai gazdaságok több mint 20 százalékkal elmaradnak az Egyesült Államoktól az egy főre jutó jövedelem tekintetében. A termelékenységi lemaradás nem a ledolgozott munkaórák számából, hanem az alacsonyabb óránkénti munkaerő-termelékenységből fakad, amit az innovációs és szerkezeti akadályok súlyosbítanak. Az európai vállalatok – különösen a technológiai szektorban – alulteljesítenek amerikai versenytársaikkal szemben, részben az alacsonyabb R&D-beruházások és a korlátozott tőkefinanszírozás miatt. A belső piac széttagoltsága tovább nehezíti a növekedést, míg a humántőke fejlesztése és a tőkepiaci reformok elengedhetetlenek lennének a versenyképesség javításához – derül ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss, az európai versenyképesség problémáit elemző jelentéséből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×