A légitársaság szerint ez minimális büntetés, és a továbbiakban is polgári kártérítést fognak követelni a kiutasított utasoktól. A Ryanair abban bízik, hogy az új szabályzatával sikerült elrettentenie az utasokat az elfogadhatatlan viselkedéstől – írja az economx.hu a brit The Guardian cikkére hivatkozva. A szabályzat szerint az udvariatlan, agresszív vagy ittas utasok zavarhatják a rendet, a legszélsőségesebb esetekben pedig veszélyt jelenthetnek a repülőgép biztonságára, amelyek a repülőgép irányának megváltoztatásához vezethetnek.
A Ryanair szóvivője szerint elfogadhatatlan, hogy egy utas kellemetlenkedése miatt a többi utasnak felesleges kellemetlenségeket kelljen elszenvedniük. A légitársaság, amely 2024-25-ben több mint 200 millió utast szállított, azt állította, hogy az ilyen incidenseket a többi légitársasághoz hasonlóan elszigetelt eseményként kezelik, amelyeket kis számban okoznak rendbontó utasok.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója korábban arra szólította fel a repterek üzemeltetőit, hogy korlátozzák az utasok alkoholfogyasztását két italra, ez ugyanis hozzájárulnak a repülőkön előforduló rendzavarások számának csökkenéséhez.
Emellett a társaság nemrég keresetet nyújtott be Írországban az egyik utas ellen, aki állítólag megzavarta a Kanári-szigetekre tartó járat útját 2024-ben. A társaság 15 ezer euró kártérítést követel a rendbontótól.