A hajót üzemeltető Zodiac Maritime cég közlése szerint a 22 fős személyzetet mentőcsónakokkal menekítették ki, majd az amerikai parti őrséggel együttműködve egy közeli kereskedelmi hajóra szállították át. A tűzben senki nem sérült meg.
A tűz pontos eredete egyelőre nem ismert, de a hajó üzemeltetője szerint először az elektromos autókat szállító fedélzeti szinten észleltek füstöt. A járművek márkáját nem hozták nyilvánosságra.
A hajó május 26-án indult el Kínából, és a mexikói Lázaro Cárdenas kikötővárosába tartott. A tűz kitörésekor a Morning Midas az alaszkai Adak szigettől mintegy 483 kilométerre délnyugatra hajózott.
A mentést jelenleg is több hajó segíti, a helyszínre már megérkeztek az amerikai parti őrség légi egységei és egy járőrhajó is.
Fire broke out on a #Zodiac Maritime-managed car carrier off #Alaska on 3 June. All 22 crewmen on the 2006-built, 4,902 CEU Morning Midas were evacuated after the fire occurred around 11 pm #UK time that day.https://t.co/cI6cQgJnYI pic.twitter.com/GcjNdxh5z7
— Container-News (@container_news) June 4, 2025
Szakértők szerint az elektromos járművek akkumulátorai különösen megnehezítik az ilyen tüzek eloltását, mivel magas hőtermelésük miatt akár napokkal később is újragyulladhatnak.
2022-ben az Atlanti-óceánon elsüllyedt egy luxusautókat - köztük Porsche- és Bentley-modelleket - szállító hajó, miután közel két hétig égett.
A teherhajókon keletkező tűzesetek egyre nagyobb aggodalmat keltenek a biztosítók körében, különösen a konténeres, autószállító és teherjárműveket szállító hajók esetében. Az Allianz Commercial 2025-ös hajózási biztonsági jelentése szerint az ilyen jellegű balesetek száma 2024-ben tízéves csúcsot ért el.
"A kockázat továbbra is jelentős az ilyen hajók mérete, valamint a tűzoltás és a mentés összetettsége miatt" - olvasható a jelentésben.





