Egyedülálló, de mindenképp figyelmet érdemló javaslattal állt elő a németországi Zöldek Pártjának berlini közlekedéspolitikai felelőse. A párt illetékes szóvivője indítványozta, hogy a berlini tömegközlekedés egyik legfontosabb eszközének számító metrószerelvényeken külön vagonokat biztosítsanak a nők számára. Mindezt azzal indokolta, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt a szexuális bűncselekmények száma-.
Erre utal a berlini rendőrségi statisztika is: a német fővárosban csak a múlt évben az U-Bahn és S-Bahn szerelvényeken csaknem 400 szexuális bűncselekmény történt. Ez indította a a helyi Zöldek Pártját arra, hogy a nők számára különleges "védelmi koncepciót" terjesszen elő.
A Der Tagesspiegel által idézett Antje Kapek közlekedéspolitikai szóvivő javaslata szerint a csak a nők számára biztosított vagonokat csúcsidőn kívül kell biztosítani. Ezek a kocsik az indítvány szerint vagy metróvezető mögött, vagy pedig a szerelvény végén lennének, akárcsak Tokióban, ahol már működik hasonló rendszer. Ezenkívül a Zöldek szerint biztosítani kellene azt is, hogy a nők védelmét videokamerás megfigyeléssel, illetve különleges riasztórendszerekkel is biztosítsák.
Japánban – mint a Der Tagesspiegel utal rá – már érvényben van egy ilyen, a nők védelmét biztosító rendszer, de ez csak a csúcsidőkben érvényes, így reggel 10 óráig és esténként 17 és 21 óra között egyes vagonokat csak a nők, továbbá a mozgássérültek, illetve a 12. évet be nem töltött fiatalok használhatják.
A lap utalt arra, hogy a Zöldek előterjesztését egy február elején történt berlini eset váltotta ki, amikor egy 33 éves férfi késő éjszaka a végállomásnál előbb szexuálisan zaklatott, majd megerőszakolt egy 63 éves nőt, majd elhagyta a szerelvényt. Az elkövetőt a videofelvételék nyomán a lakosság támogatásával nem sokkal később őrizetbe vették.
A javaslat mind az U-Bahn, mind az S-Bahn azaz mind a föld alatti, mind a föld feletti szerelvényekre vonatkozna.