eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Lipcse, 2014. november 6.Vasúti szerelvény áll a lipcsei pályaudvaron 2014. november 6-án, a négynapos német vasutassztrájk első napján. A vasutasok béremelést, a heti munkaidő kétórás csökkentését és az ágazati tarifaszerződés megkötését követelik.(MTI/EPA/Peter Endig)
Nyitókép: MTI/EPA/Peter Endig

Nem csak a repülők késése miatt lehet lemaradni az Eb-meccsekről

A távolsági vonatok fele késésekkel közlekedett Németországban, és ennek jó néhány Eb-meccsre siető futballdrukker látta a kárát.

A német állami vasúttársaságnál az elmúlt hónapokban sem mentek rendben a dolgok. Hosszabb-rövidebb ideig tartó, utasok millióit sújtó sztrájkok bénították meg a vonatközlekedést, a mozdonyvezetők magasabb béreket követelve "szüneteltették" a munkát. Az utasok azt remélték, hogy a Deutsche Bahn a nyári szezonra összeszedi magát, különös tekintettel a június 14. óta tartó labdarúgó Európa-bajnokságra, illetve a vonatközlekedést előnyben részesítő külföldi és hazai szurkolók áradatára.

Az elmúlt napok azonban alaposan rácáfoltak az előzetes várakozásokra. Az Eb nyitánya óta napirenden vannak a meghibásodások és a késések, olyannyira, hogy mindez már a külföldi sajtó nem éppen hízelgő érdeklődését is felkeltette. Az utasok érdekeit képviselő Pro Bahn egyesület egyenesen úgy fogalmazott, hogy

"az egész világ a mi vasúti rendszerünkön viccelődik".

A futballszurkolók rendkívüli bírálatai a Deutsche Bahnt is állásfoglalásra késztették. "Megértjük a labdarúgás rajongóinak elégedetlenségét " – fogalmazott a DB, a bírálatokat jogosnak tartva.

Több német hírportál a vasút igazgatótanácsának képviselőjét idézte, aki elismerte, hogy nem nyújtják azt a minőséget, amit mindenki megérdemel.

Az ARD közszolgálati televízió a napokban számolt be arról, hogy egy Hamburg és Berlin között a DB "vezérhajójának" számító, nagysebességű ICE vonaton az utasoknak órákat kellett várakozniuk a meghibásodott fékek miatt.

"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az utazók pontosan, az eredeti menetrend szerint eljussanak a célállomásra" – fogalmazott az igazgatótanácsi képviselő, utalva arra, hogy az Eb első két hetében több mint ötmillió utas választotta a távolsági vasúti járatokat. Mindennek ellenére a Pro Bahn utasszövetség annak a nézetnek adott hangot, hogy a vasút megerősítette eddigi rossz hírnevét az Eb ideje alatt.

Az ARD kritikájánál ugyanakkor jóval keményebb bírálatot fogalmazott meg exkluzív tudósításában az ország legnagyobb példányszámú lapja, a Bild. "Vonataink gyakrabban késnek, mint eddig bármikor" – hangsúlyozta már a tudósítás címében az újság, amely szerint

a vasút "sétaüzemmódban" van, a vállalat júniusban megdöntötte a pontosság eddigi negatív rekordját.

Az új "rekord" szerint minden második nagy sebességű ICE járat késve érkezett meg a célállomásra, a távolsági vonatok mindössze 52,2 százaléka tartotta be pontosan a menetrendet. "Évek óta nem volt ilyen rossz bizonyítványa a vasútnak" – összegezte a Bild.

Az újság hozzátette, hogy a hiányosságok már az Eb előtt ismertek voltak, de az illetékesek, köztük a politikusok mindezt figyelmen kívül hagyták. A Bild keserű végkövetkeztetése ugyanakkor az volt, hogy a vasút problémái nem tűnnek el csak azért, mert Németországban Európa-bajnokságot rendeznek.

A Merkur.de hírportál a német vasút "teljesítményével" foglalkozó, a Kronen Zeitungra hivatkozó írásában egy késés miatt "tajtékzó" osztrák szurkolóról beszélt, akinek jegye volt Lengyelország elleni csoport mérkőzésére. A családapa két lányával és két munkatársával a bécsi főpályaudvarról indult egy regionális vonattal Münchenbe, ahonnan az ICE vonattal folytatták volna az utat Berlinbe. A müncheni indulás azonban késett, ráadásul út közben a vonat meghibásodott, ezért Bitterfeldből mintegy kétórás várakozás után egy pótló vonattal indulhattak tovább. A meccset természetesen lekésték.

A Deutsche Bahn szerencsétlen körülmények egybeeséséről beszélt, megköszönte az utasok türelmét és megértését. Ezenkívül azt ígérte, hogy minden érintett utas felveheti a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. "Minden bizonnyal egyéni megoldásokat találunk a jóvátételre" – idézte az osztrák lap az ezzel kapcsolatos közleményt.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×