Már nem lehet azt mondani, hogy "business as usual" – fogalmazott a ZDF köszolgálati médium által ismertetett nyilatkozatában a márkafőnök.
"A Volkswagen márka már nem versenyképes"
– fejtette ki Thomas Schäfer, és a munkaerőlétszám csökkentését helyezte kilátásba.
A beérkezett megrendelések, különösen az elektromos autók esetében, elmaradnak ambiciózus elvárásainktól – fogalmazott Schäfer. Elismerte, hogy az eddigi struktúrákkal, az eddigi termelési folyamatokkal, a magas költségekkel a Volkswagen márka már nem versenyképes. Az "így tovább" már nem működik, a megtakarítások, illetve a leépítések elkerülhetetlenek – érvelt.
A konszern humánerőforrás-igazgatója azt állította, hogy nincs általános leépítési törekvés, ugyanakkor – mint fogalmazott – élni kívánnak a "demográfiai görbével": az elkövetkező években több alkalmazott az életkora miatt távozik, és ezt "előnynek" kell tekinteni.
"Maximálisan ki kell használnunk a részleges munkaidős és a nyugdíjazási szabályokat" – jelentette ki.
Thomas Schäfer márkafőnök szerint az elkövetkező években a Volkswagen nagyarányú megtakarításokra törekszik, és ennek érdekében jelenleg is tárgyal a munkavállalók képviselőivel. 2026-ra tízmilliárd eurós megtakarítás a cél, és 3,4-ről 6,5 százalékra kell növelni a márka árbevétel-arányos megtérülését – jelentette ki.
A tervezett leépítésekkel kapcsolatosan konkrét adatokat nem közölt. A tárgyalások részletei "bizalmasak" – jelentette ki, azt ígérve, hogy a munkaerőt megfelelő időben tájékoztatni fogkák. A megállapodás "kulcspontjainak" az év végére meg kell születniük – tette hozzá.
A ZDF mindezzel kapcsolatban idézte Európa legnagyobb autógyártójának igazgatóját, aki korábban milliárdos megtakarítási programról beszélt. Oliver Blume a csoport összes márkájára új megtérülési célokat tűzött ki. Ezeket a célokat megtakarításokkal és további bevételi lehetőségekkel kívánják elérni – fogalmazott a Volkswagen csoport vezérigazgatója.