eur:
406.26
usd:
383.49
bux:
79253.01
2024. november 18. hétfő Jenő
A Lufthansa német légitársaság koronavírus-járvány miatt munka nélkül maradt gépei vesztegelnek a frankfurti repülőtéren 2020. április 8-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Armando Babani

Káosz a német repülőtereken

Törölt járatok, hosszú sorok, elvesztett bőröndök. Ez jellemzi a német repülőtereket, amelyeken az elmúlt hetekben egyre nagyobb a káosz. A koronavírus-járvány miatt óriási a hiány a repülőtéri személyzetben, amivel a hatóságok a hazai, illetve külföldi turizmus rendkívüli növekedése miatt immár képtelenek megbirkózni.

A német kormány a kialakult válsághelyzet nyomán rendkívüli lépésre szánja el magát: a káosz csökkentése érdekében külföldről igyekszik korlátozott időre és minden fajta "kizsákmányolás" kizárásával kisegítő munkaerőt csábítani – írja a Spiegel.

A légi közlekedési ágazat előzőleg arra szólította fel a kormányt, hogy elsősorban Törökországból igyekezzen munkaerőt csábítani. Az ágazat szerint több ezer főre lenne szükség.

Ennek nyomán született a belügy-, a munkaügyi-, valamint a közlekedési minisztérium közös döntése arról, hogy első menetben Törökországból csábítanak kétezer főt a repülőtéri gondok, illetve a megnövekedett utasforgalomból fakadó problémák enyhítésére.

Hubertus Heil munkaügyi miniszter közölte, hogy a megfelelő tartózkodási könnyítésekkel igyekeznek eleget tenni a külföldi munkaerő biztosításának, továbbá szigorú ellenőrzésekkel próbálják megakadályozni azt, hogy a rendkívüli munkaerőt szociálisan kizsákmányolják.

Ennek megfelelően a munkaadóknak a munkaszerződés szerint bért kell fizetniük és a szerződés időtartamára a megfelelő szállást kell biztosítaniuk.

Nancy Faeser szociáldemokrata belügyminiszter úgy foglalt állást, hogy legkevesebb "négy számjegyű" létszámra lesz szükség lehetőleg július elejétől és legalább néhány hónapra.

A német légi közlekedésl rendkívüli gondokkal küszködik. A koronavírus-járvány megbénította az ágazatot, amely most igyekszik talpra állni.

Ehelyett azonban járatok törlése, késések és a repülőtéren immár rendszeressé váló tumultusok a jellemzők.

A szükséges személyzet hiánya egyre inkább szembetűnő elsősorban a biztonsági ellenőrzések, a csekkolások, valamint a repülőgépek előkészítése terén.

A Lufthansa légitársaság korábban mintegy kétezer belföldi járatát törölni kényszerült a járvány nyomán bekövetkezett személyzethiány miatt.

Néhány héttel ezelőtt pedig arról tájékoztatott, hogy 900 pénteki, illetve hétvégi járat törlésére kényszerül.

A légitársaság vezetősége azzal számolt, hogy a helyzet legjobb esetben csak jövőre normalizálódik. Jelenleg csak a járatok törlése, illetve számuk csökkentése segít.

Mindez ugyanakkor nem csupán németországi prrobléma, hanem az egész világra évényes.

Címlapról ajánljuk
Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×