Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.75
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Kolozsvár, 2020. július 7. A gótikus Szent Mihály-templom és a Mátyás király-emlékmű, Fadrusz János alkotása (k) Kolozsvár főterén. MTVA Fotó: Molnár-Bernáth László
Nyitókép: MTVA Fotó: Molnár-Bernáth László

Metrót épít Kolozsvár

A 21 kilométer hosszú lesz vonal nagyjából tíz év múlva lehet kész.

A kolozsvári önkormányzati testület rendkívüli ülésén elfogadta a kolozsvári metró megvalósíthatósági tanulmányát. A metróvonal 21 kilométer hosszú lesz, és 2,053 milliárd euróba (759 milliárd forint) kerül - közölte a polgármesteri hivatal.

A metróvonal a tervek szerint Kolozsvár és a várossal összeépült Szászfenes közigazgatási területén halad majd, és a főteret is érintve kelet-nyugat irányban szeli át a várost és az agglomerációt. Kolozsváron 14,7 kilométeren és a várostól nyugatra fekvő, mintegy negyvenezer lakost számláló Szászfenes területén 6,3 kilométeren halad.

A megvalósíthatósági tanulmány szerint a vonalon 19 megálló épül. Ezek között másfél percenként járnának a három vagonos szerelvények, amelyek óránként maximálisan 21 600 személyt képesek elszállítani.

A tanulmány szerint a metróépítés 128 hónap alatt valósulhat meg. Ebből az előzetes tervezésre szánt 18 hónap már le is telt. Az elképzelés szerint jövő év végéig kellene lebonyolítani a tervezők, kivitelezők kiválasztását, és ez után kezdődhetne a tényleges metróépítés, amelyre nyolc évet szánnak.

A projektet a nagy infrastrukturális beruházások program, a szállítási operatív program és az országos helyreállítási terv révén EU-s forrásokból, a szállításügyi tárcától származó kormányzati forrásokból, illetve Szászfenes és Kolozsvár önkormányzatának a saját forrásaikból finanszírozzák.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×